Priča o gotovo svakoj Škodi, osim možda Fabije, koju već pomalo ‘boli’ zub vremena, počinje istim tezama: praktična, dobra vrijednost za uloženi novac. Dizajnerska uzbuđenja i Škode nikad nisu bili dijelom iste rečenice jer češka marka u čvrstom stisku Volkswagenova koncerna igra na drugom terenu. Ona nije model za modne piste nego se dokazuje na nekim drugim mjestima. Kao najmanji Škodin SUV, Kamiq nije izuzetak i to je doista jedan od rijetkih automobila u klasi koji bez većih kompromisa s pravom može nositi karakteristiku – obiteljski!
Interijer/tehnologija/multimedija
Da se vratimo na tezu o konvencionalnom dizajnu, interijer nikoga neće baciti u somnambulično raspoloženje, a sigurno ga nećete pronaći u dizajnerskim udžbenicima za dvadesetak godina. Jednostavnost formi Škodina je karakteristika, ali zato su materijali i ukupna kvaliteta među najboljima u klasi. Tu je i druga vrlo važna odlika – sve su funkcije brzo dostupne, a infotainment sustav s Mirror link opcijom je iznimno brz. Teza o Kamiqu kao punokrvnom obiteljskom automobilu dokazuje se ponudom prostora u unutrašnjosti (za četiri odrasle osobe) i velikim prtljažnikom (400 litara). Bolje je to od svih konkurenata, uključujući i one kućne, Volkswagen T-Roca i Seat Aronu. Jedini nedostatak je nepotrebno postavljanje funkcije tempomata na ručicu za uključivanje pokazivača smjera, iza upravljača. Tako je teško birati opcije, a ponekad ćete se i zabuniti te uključiti pokazivač smjera kad to niste planirali.
U vožnji/udobnost
Na cesti je Kamiq uvjerljiviji od političara u predizbornoj kampanji kad vam se kune svima najmilijama da će vašoj zajednici otkriti ekstrakt čiste životne sreće. Dvije su temeljne odlike ovog malog SUV-a: stabilnost i uvjerljivost! U kratkim i sporim zavojima te dugima i brzima Kamiq je uvjerljiv. Iz putanje ćete ga izbaciti tek kad vozite kao da sutra ne postoji, a jurnjavu ne preporučujemo nikome. Upravljač i šestbrzinski mjenjač su konfigurirani tako da će njima gotovo svi biti zadovoljni. Otpor serva je ni lagan ni pretežak, a mjenjač je točan i kratkog hoda ručice. Kamiq impresionira tišinom u vožnji, a isto tako i svladavanjem grbavih gradskih prometnica dubokim zvukom ovjesa – lišenim auditivnih doživljaja sličnih lomljenju ili lupanju, što je još jedan dokaz ukupne kvalitete automobila. Pogon je, naravno, samo na prednje kotače.
Motor/potrošnja goriva
Volkswagen već godinama unapređuje svoj trocilindrični benzinac i sad je doista na takvoj razini da ga se, uz 1,2-litreni motor PSA grupacije i 1,0-litreni benzinac iz Forda, može smatrati kandidatom za najbolji agregat u klasi. Zašto? Snaga je primjerena masi ovoga vozila, a maksimalni moment koji je dostupan već od 2000 o/min i širi se prema višim okretajima brine se da ne morate posezati prečesto za mjenjačem. Sve prati i potrošnja od 6,3 do 6,4 litre goriva u mješovitoj vožnji (grad od 7,5 do 8 litara). Bolje od toga gotovo i ne može. Možda mu tek nedostaje desetk KS više.
Završna riječ
Škoda Kamiq ima i poštenu cijenu pa se cijeli ovaj paket čini atraktivnim za obitelji koje na automobil ne žele potrošiti cijeli imetak. Mali Škodin SUV samo je po klasifikacijama mali, odnosno pripada navedenoj klasi. Po svim ostalim obilježjima to je velik automobil.