Jedno od ključnih pitanja današnjice je zaustavljaju li filtri kabine automobila koronavirus? Odgovor nije tako jednostavan. Naime, da bi sustav filtara automobila u cijelosti zaustavio prodor koronavirusa u kabinu morao bi biti opremljen HEPA filtrima (High Efficiency Particulate Air Filter), koji se sastoje od gustih fibra-vlakana i mogu zaustaviti i najmanje lebdeće čestice.
Takve filtre najčešće nalazimo u prostorima poput kino-dvorana i sličnih zatvorenih površina s ventilacijom. Njihov problem je da zbog povećane gustoće reduciraju protok zraka, pa je potrebna veća površine filtra i snažniji kompresor. U većini današnjih automobila nema prostora za tu konstrukciju. Jedni proizvođač automobila koji se odlučio na ugradnju HEPA filtra je Tesla, a prvi model u koji je ugrađena te tehnologija je Model S.
No, što je sa svim ostalim automobilima? Pročitajte što o svemu misli Anders Löfvendahl, ekspert za kvalitetu zraka u kabini vozila, zaposlen u Volvu:
– Ne vidim rizik u vožnji! Prolaznici obično ne kašlju direktno u usisnik zraka automobila. Također, virusi u zraku uglavnom ne putuju samostalno nego se vežu za sitne kapljice vode i po mom mišljenju filtri automobila će zaustaviti te kapljice.
Procjena stručnjaka je da značajne količine virusa ne mogu ući u kabinu i za takvo što bi bilo potrebno da se zaražena osoba nakašlje u usisnik zraka ili da automobilom prođete kroz pravi oblak koronavirusa u zraku, a ta je koncentracija gotovo nemoguća. Također, ne biste trebali zatvarati dotok svježeg zraka u kabinu vozila pomoću opcije na klime-uređaju. Izbjegavajte recirkulaciju zraka jer će vam tako porasti količina bakterija i virusa u kabini, a smanjit će se razina kisika. Ni jedno ni drugo nije dobro!