Gledajući fotografiju na kojoj čovjek njuši upravljač automobila pomislili biste da možda ima neki ozbiljan problem, ali zbog aktivnosti ovog gospodina nitko neće zvati hitnu medicinsku službu. To mu je, naime, posao. Proizvođači automobila brinu o mnogo detalja, a jedan od njih je i miris vozila. Ako ste automobilski novinar već dva desetljeća, stavi li vam netko povez na oči, prepoznat ćete svaku marku vozila po mirisu interijera. Kombinacije plastike, tkanine ili kože ostavljaju različit otisak.
U Audiju o mirisima brine poseban tim ljudi, a poznati su kao Nose Team. Nemoguće je konstruirati interijer u kojem nema mirisa, a kad je već tako, Nose Team brine da oni budu što ugodniji. Cilj je Audija koristiti materijale i kemikalije koji su što neutralniji, odnosno nježniji prema vašem organu njuha.
Zabranjeno je koristiti kožu koja miriše kao riblje ulje ili tepihe podnice čiji ‘zadah’ podsjeća na luk – kažu u Audiju. Luk u unutrašnjosti vaši supatnici mogu osjetiti jedino nakon dobre porcije ćevapa, ali to nije Audijev problem. U ovom odjelu peteročlana ekipa analizira 500 različitih komponenti. Koliko je važan miris?
– Na vrhu naše piramide je zadovoljstvo kupca, a u bazi je miris. Ako vozača iritira miris velika je opasnost da će to utjecati na njegovo zadovoljstvo vozilom – kaže kemičar i voditelj Nose Teama Heiko Lussmann-Geiger.