Koliko će ‘trajati’ novi, tehnološki kompleksni automobili: Proizvođači kažu da 20 godina ne bi trebalo biti problem!

Vjerojatno ćemo neispravne automobile parkirati ispred računalnog servisa umjesto na neuglednom makadamskom parkiralištu mehaničarske radionice u gradskom predgrađu

U novim automobilima čovjek se danas osjeća poput najlošijeg učenika u razredu tijekom najkompleksnije lekcije iz fizike. Mutan pogled, indeks razumijevanja – nula, zajamčena jedinica iz prvog sljedećeg ispita znanja. Proizvođači automobila žele vas uvjeriti da je infotainment vozila vaš novi centar zabave, iz šarenog ekrana iskaču aplikacije, a tamo gdje su nekad bile korisne komande klima uređaja sad je plastična praznina ili neki jeftini ukrasni detalj koji bi želio biti od kroma, ali ispod srebrne vanjštine krije se plastični nadomjestak. Štedi se na svemu pa su i elementarne funkcije preseljene na ekran.

Tu su i gomile senzora, kamera, lidara, radara i sličnih uređaja koji bi posramili i svemirsku stanicu. Što kad se to sve krene kvariti? Hoće li današnji tehnološki laboratoriji na kotačima dočekati duboku starost poput svih naših Golfova ‘dvojki’ ili BMW-ova ‘trojki kockica’? Koliko uopće može preživjeti jedan kompleksan automobil s godinom proizvodnje 2020.? To, naravno, ne znamo. Ne na vjerojatno ni baba Vanga, ali proizvođai automobila uvjeravaju nas da ne brinemo.

– Naši materijali su mnogo kvalitetniji nego prije dvadeset godina. Audi je u 2020. godini razvijen s istom idejom trajnosti kao i onaj iz 90-ih – objasnio je Audijev glasnogovornik Udo Rügheimer.

– S LED svjetlima nema održavanja, plastika je mnogo izdržljivija nego prije, a za svaki novi model jamčimo dijelove u sljedećih 15 godina.

Dakle, u Audiju kažu da ne biste trebali imati problema i s 20 godina starim automobilima (ako uzmemo da je prosječni vijek jedne generacija oko šest godina). Tu je i 3D printanje pa će čak i dijelovi koji nisu u masovnoj proizvodnji biti dostupni. S električnim vozilima održavanje bi trebalo biti jednostavnije jer nema motora s unutarnjim sagorijevanjem i brojnih pokretnih dijelova.

Svi proizvođači hvale se i činjenicom da će Over the Air update omogućiti da sustav vašeg automobila proizvođači sa svojih servera pune novim funkcionalnostima, kao što je trenutno slučaj s Teslinim vozilima. Naravno, sve do trenutka dok operativni sustav na vašoj limenki ne proglase tehnološki zastarjelim, Windowsima 95 u vrijeme Windowsa 10.

Da rezimiramo, Vjerojatno će vam za 20 godina, s Golfom VIII ili serijom 3 G20 u garaži, manje trebati mehaničar, a više solidan programer. Kako je krenulo, vjerojatno ćemo neispravne automobile parkirati ispred računalnog servisa umjesto na neuglednom makadamskom parkiralištu mehaničarske radionice u gradskom predgrađu.