Američki Insurance Institute for Highway Safety iznimno je aktivno tijelo i bavi se mnogim istraživanjima. Posljednje je iznimno zanimljivo, a pokazuje u kojim klasama automobila stradava najviše ljudi. Većina današnjih automobila ima pet zvjezdica na Euro NCAP crash testu što stvara lažan privid da su sigurni. Istraživanje IIHS-a pokazuje da čak i sigurni mali automobili ne mogu anulirati konstrukcijske zakonitosti – oni su ipak ‘mali’, masa im je mala, a i zone apsorpcije sila u prometnim nesrećama su manje.
Dakle, u Americi nema mnogo malih automobila u prodaji, ali su svi visoko na listi po broju smrtno stradalih na milijun registriranih vozila (najbolji statistički uzorak) u modelskoj godini 2017. Automobili poput Ford Fieste (141 smrtno stradalih vozača na milijun vozila), Hyundai Accenta (116), Chevrolet Sonica (98), Nissan Verse (96), Fiata 500 (95)… pokazuju da mali ili mikro automobili jednostavno ne mogu izdržati sudare s velikim SUV-ovima ili pick-upovima, težima od dvije tone, koji su u SAD-u česta pojava na cestama.
Na listi s najmanje poginulih su Porsche Cayenne, Lexus NX, Mercedes Benz C klasa, Land Rover Evoque, Infiniti QX60, GMC Yukon, ali i Volkswagen Golf (svi s 0 smrti vozača). Potom slijedi dugi niz velikih SUV-ova i pick-upova s malim brojem smrtno stradalih…