Danas kad svi raspravljaju o veličine ‘bubrega’ na maski novog BMW-a serije 4 treba se sjetiti jednog modela koji je podigao mnogo prašine, ali ne zbog ukrasnih detalja nego zbog tehnologije. BMW je 1999. godine predstavio Z22, koncept nastao s jednim ciljem – promovirati mnoge sustave koji će na serijskim automobilima završiti tek kasnije. Relativno nezgrapna karoserija koja podsjeća na hibird karavana i monovolumena skriva riznicu odličnih ideja.
Uz Z22 veže se čak 70 inovacija i 61 patent, a neki od njih su steer-by-wire i brake-by-wire (upravljačem i kočnicama nije se upravljalo mehanički), motor se pokretao otiskom prsta umjesto ključem, a umjesto unutarnjeg i vanjskih retrovizora postavljene su kamere. U Z22 ugrađen je i head-up displej.
S ekranima i reduciranim brojem funkcijskih tipki Z22 je najavio i revoluciju u kokpitu. Također, imao je adaptivna svjetla, a tu je i karbonska šasija po uzoru na bolide Formule 1. To je samo dio inovacija, od kojih je većina našla primjenu na serijskim automobilima.
Motor je benzinski sa 136 KS, a spojen je na CVT mjenjač. Ovo vozilo sad je pohranjeno o BMW-ovu muzeju u Münchenu, a na neki način ‘živi’ u mnogim današnjim automobilima.