Sudar biciklista i motociklista: Što mislite, tko je kriv?!

U samo nekoliko sekundi toliko je prekršaja da ih je teško sve registrirati

Jedan slučaj iz Kanade! Prvi prekršaj je prolazak kroz crveno biciklista, a onda je motociklist ubrzao i pokušao prestići biciklista. No, u tom trenutku je biciklist odlučio skrenuti ulijevo (još je imao i slušalice u ušima). Što mislite tko je kriv?

Dakle, prvi prekršaj je prolazak biciklista kroz crveno, ali onda je motociklist ubrzao i prestigao bicikl s desne strane. No, istovremeno je i biciklist skrenuo ulijevo želeći postići što blaži luk prilikom skretanja udesno i pritom nije signalizirao desnom rukom da želi skrenuti.

Ponovimo što kaže hrvatski Zakon o sigurnosti prometa na cestama…

Pretjecati s desne strane se ne smije. O tome jasno birokratskim, ali jasnim rječnikom progovara i Zakon o sigurnosti prometa na cestama u kojem se u Članku 67. jasno navodi:

(1) Pretjecanje i obilaženje obavlja se s lijeve strane.
(2) Pretjecati se mora s desne strane ako je vozilo na kolniku zauzelo takav položaj i njegov vozač daje takav znak da se sa sigurnošću može zaključiti da to vozilo skreće ulijevo.
(3) Vozilo koje se kreće po tračnicama postavljenim na sredini kolnika ili vozilo koje se prema ovom Zakonu ne smije kretati uz desni rub kolnika, osim ako prometnim znakom nije drukčije određeno, ne smije se pretjecati s lijeve strane. To se vozilo može pretjecati s desne strane ako između njega i desnog ruba kolnika postoji prometna traka.

Navedene su i situacije kad možete obilaziti vozila s desne strane, ali jasno je definirano – pretjecanje i obilaženje obavlja se s lijeve strane! U slučaju prometnih gužvi na cestama s dva prometna traka (ili više) u jednom smjeru, brže pomicanje u desnom prometnom traku ne smatra se pretjecanjem.

Kakva je situacija u ostalim europskim državama? Bosna i Hercegovina, Srbija, Danska, Finska, Francuska, Njemačka, Nizozemska, Španjolska, Irska (u tom slučaju obilaženje s lijeve strane)… imaju iste propise kao i RH.

U Mađarskoj je dozvoljeno pretjecanje s desne strane na urbanim prometnicama s dva (ili više) prometna traka u istom smjeru, ali takva aktivnost mora biti odobrena posebnim znakom.