Objavili smo istraživanje Njemačkog autokluba (ADAC) o prosječnoj potrošnji goriva (na putnom računalu) i stvarnoj potrošnji goriva. Razlike su nekad velike, a zanimljivo je da automobili uglavnom pokazuju veću potrošnju nego što je u stvarnosti.
Kolege iz ADAC-a testirale su i električne automobile, odnosno usporedili su prosječnu potrošnju električne energije (te ukupnu količinu potrošene energije) sa stvarnom potrošnjom i došli, opet, do zanimljivih zaključaka. Naime, te brojke se razlikuju i do 25 posto (Tesla Model 3 LR). Zašto je to bitno? Zato što se u velikom dijelu Europe električna energija plaća na punionicama plaća i dolazi do direktnih financijskih gubitaka vlasnika. Naime, električni automobili registriraju samo energiju koju potroše za pogon, a pritom se bilježe gubici električne energije pri punjenju, a i u samom sustavu (prilikom punjenja, ožičenje, baterije…). Ti gubitci mogu doista ogromni, u slučaju Tesle 25 posto, Seata Mii electric 20.8 posto, Renault Zoeija 19 posto. Tesle Modela 3 SR+ 19 posto, Nissan Leafa 17.6 posto, Jaguar i-Pacea 17.4 posto…, pa sve do Kije Niro koja je najbolja s 10 posto gubitaka.
ADAC traži od proizvođača da navedu koliki su gubici prilikom punjenja električnom energijom kako bi kupci bili upoznati sa svim troškovima. Teslinih 25 posto nije malo!