Potrošnja energije električnih automobila po putnom računalu i stvarne brojke: Razlika je ponekad ogromna!

Traži se od proizvođača da navedu koliki su gubici prilikom punjenja električnom energijom kako bi kupci bili upoznati sa svim troškovima

Objavili smo istraživanje Njemačkog autokluba (ADAC) o prosječnoj potrošnji goriva (na putnom računalu) i stvarnoj potrošnji goriva. Razlike su nekad velike, a zanimljivo je da automobili uglavnom pokazuju veću potrošnju nego što je u stvarnosti.

Kolege iz ADAC-a testirale su i električne automobile, odnosno usporedili su prosječnu potrošnju električne energije (te ukupnu količinu potrošene energije) sa stvarnom potrošnjom i došli, opet, do zanimljivih zaključaka. Naime, te brojke se razlikuju i do 25 posto (Tesla Model 3 LR). Zašto je to bitno? Zato što se u velikom dijelu Europe električna energija plaća na punionicama plaća i dolazi do direktnih financijskih gubitaka vlasnika. Naime, električni automobili registriraju samo energiju koju potroše za pogon, a pritom se bilježe gubici električne energije pri punjenju, a i u samom sustavu (prilikom punjenja, ožičenje, baterije…). Ti gubitci mogu doista ogromni, u slučaju Tesle 25 posto, Seata Mii electric 20.8 posto, Renault Zoeija 19 posto. Tesle Modela 3 SR+ 19 posto, Nissan Leafa 17.6 posto, Jaguar i-Pacea 17.4 posto…, pa sve do Kije Niro koja je najbolja s 10 posto gubitaka.

ADAC traži od proizvođača da navedu koliki su gubici prilikom punjenja električnom energijom kako bi kupci bili upoznati sa svim troškovima. Teslinih 25 posto nije malo!