Pumpa za gorivo: Kako prepoznati kvarove na ovom dijelu vozila?!

Danas je ona uglavnom elektronski kontrolirana te distribuira gorivo prema filtru i dalje prema motoru

Nazvati pumpu za gorivo vitalnim dijelom automobila odgovara istini, ali to su i mnogi drugi elementi vozila. Kvar na mnogima od njih povlači za sobom i velike probleme te često i preuranjeni kraj vožnje. Pumpa za gorivo ima jednostavan zadatak potjerati gorivo ia rezervoara prema motoru.

Danas je ona uglavnom elektronski kontrolirana te distribuira gorivo prema filtru i dalje prema motoru. Danas su pumpe najčešće u rezervoaru goriva, a nešto rjeđe na putu između tanka i motora. Većina pumpi bi trebala trajati i nakon što automobil prijeđe 160.000 kilometara te njihova zamjena nije dio redovnog rasporeda održavanja vozila.

Kako osjetiti da automobil ima problem s pumpom goriva? Pojačana potrošnja goriva javlja se zbog toga što se u pumpi ne otvara sigurnosni ventil. Zbog  toga u motor ulazi više goriva nego što bi trebalo. Jedan od mogućih problema je pucketajući zvuk motora zbog toga što pumpa dovodi nejednaku količine goriva. Rast temperature motora i njegovo učestalo gašenje. Gubitak snage kad je automobil pod pritiskom (na uzbrdicama ili kad prevozi mnogo putnika i tereta). Pad tlaka goriva koji se može primijetiti na instrumentu u automobilu – ako je njime opremljen. Može se javiti i kratkotrajno ubrzanje vozila (premda niste pritisnuli papučicu gasa), uslijed nepravilnog pritiska unutar pumpe za gorivo.

Na kraju, motor neće upaliti ako je pumpa neispravna. Također, nije dobro stalno voziti na rezervi jer gorivo u rezervoaru ima funkciju hlađenja pumpe.

Gotovo sve ove navedene probleme mogu prouzročiti i kvarovi na drugim dijelovima vozila. Zbog toga budite oprezni i nakon prvih problema nazovite mehaničara, koji će vam sugerirati da rezervirate termin. Zamjena pumpe skup je kvar koji se mjeri u tisućama kuna, a jeftinija opcija je njezin popravaka.

Pumpu goriva ćete dobro održavati i redovitim mijenjanjem filtra goriva.