Koji su automobili najkvalitetniji, a koji se najviše kvare – dizelaši, hibridi, benzinci ili plug-in hibridi!

Samo je 3 posto vlasnika hibrida trebalo pomoć mehaničara zbog kvara prošle godine

Britanski portal Which? koji prati sve vrste potrošačkih informacija i provodi istraživanja objavio je zanimljivu priču o kvaliteti raznih vrsta automobila. Koji su automobili najpouzdaniji, a koji se najviše kvare – hibridi, benzinci, dizelaši ili plug-in hibridi? Which? je prikupio informacije od čak 55.000 vozača, vlasnika automobila, te je došao da podatka da je samo 3 posto vlasnika hibrida trebalo pomoć mehaničara zbog kvara prošle godine (2019.). To hibride (benzinski i elektromotor) katapultira na vrh kao najkvalitetnije automobile.

Kakva je situacija s ostalima? Šest posto vozača benzinskih automobila požalilo se mehaničarima na neki kvar, odnosno 10 posto vozača dizelskih automobila i električnih automobila te čak 16 posto vlasnika plug-in hibrida.

Kako objasniti pobjedu hibrida koji se na prvi pogled čine kompleksnijim od (samo) benzinskih modela? Tu je benzinski motor, elektromotor te baterija! No, s druge strane hibridi imaju i mnogo jednostavniju konfiguraciju s bestupanjskim mjenjačima (CVT) uz koje nema kvačila, odnosno ovaj mjenjač ne odvaja brzine, a to je recept za manje kvarova. Također, uključivanje elektromotora i vožnja samo na struju smanjuje opterećenje benzinskog motora. Najkompleksniji dijelovi hibrida su inverter (pretvarač struje od istosmjernih baterija do izmjeničnog motora) i, naravno, softver koji brine da svi dijelovi funkcioniraju kao švicarski sat. Možda je i razlika u odnosu na posljednje plug-in hibride i činjenica da Toyota i Honda već godina proizvode hibride te imaju iskustvo i znanje, a pritom i kvalitetu.