Opasniji od benzinaca ili dizelaša? Požar na električnim automobilima u tunelima!

Što se garaža tiče, požar i isparavanja na zidovima stvara sloj teških metala, koji izazivaju snažne alergijske reakcije

Požar u tunelu je nešto što nitko ne želi, a mnogo je povijesnih primjera s tragičnim ishodima. Električni automobili opremljeni su baterijama koje je teško ugasiti. Vatrogascima ponekad trebaju sati da požar na električnim automobilima stave pod kontrolu.

Švicarski državni institut za testiranje materijala proveo je zanimljivo istraživanje čija je tema – je li požar na električnim automobilima opasniji u garažama i tunelima od požara na dizelašima i benzincima. U tu svrhu poslužio je testni tunel Hagerbach, a Švicarci su uzeli jedan paket baterija od 34 kWh i zapalili ih.

Istraživači su došli do zaključka da temperatura požara nije viša nego kod vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem te električna vozila nisu rizičnija.

Također, moderna tunelska ventilacija bez problema se nosi s gorućim električnim automobilima. Vatrogasci bi morali imati veće količine vode, a u blizini i poseban bazen s vodom kako bi do kraja ugasili vozilo. Gašenje pjenom ne dolazi u obzir. Zbog toga što je puna kemikalija iz baterija, voda kojom se gasi požar ne smije u kanalizaciju.

Što se garaža tiče, požar i isparavanja na zidovima stvaraju sloj kobalt oksida, nikal oksida i mangan oksida, koji izazivaju snažne alergijske reakcije. Zbog toga treba zvati stručnjake koji će očistiti zidove.

Uglavnom, električni automobili možda i nisu opasniji, ali s njima treba razraditi novu proceduru postupanja u slučaju požara.