Teško bismo ga mogli nazvati revolucionarnim jer se na vjetar i jedra plovi još od antike (uz malu pomoć robovskog rada), ali, u vremenima kad se i brodarski ceh proziva zbog visokih emisija CO2, potrebna su nova rješenja, a na obzoru se nazire velika promjena.
Kraljevski institut za tehnologiju u Stockholmu, konzultantska tvrtka SSPA i brodogradilište Wallenius udružili su se i kreirali brod sutrašnjice s jučerašnjom tehnologijom. Šalimo se, naravno, pogon na vjetar je možda stara vijest, ali Oceanbird, brdo koji će prevoziti do 6000 automobila, je posljednja riječ – svega… Osim najmodernije opreme za plovidbu, Oceanbird ima pet jedara, koja se okreću ovisno o vjetru, a mogu se i uvlačiti ako brod mora proći ispod nekog mosta.
Za razliku od bordova s motorima, kojima je za prelazak Atlantika potrebno sedam ili osam dana, Oceanbird će taj zadatak izvršiti za 12 dana, što i nije velika razlika. Dizajn broda je doista spektakularan, a njegovo porinuće očekuje se 2025. godine.
Oceanbird neće biti sam, timovi u Njemačkoj i Francuskoj već rade na brodovima pogonjenima vjetrom, ali oni će ipak imati manji kapacitet.