Škoda je pustila je u rad novu liniju za obradu plazmenih premaza. Ovaj tehnički inovativan koncept omogućuje zamjenu uobičajenih obloga cilindara praškastim premazom koji mjeri samo 150 μm (0,15 mm). Premaz će se sada koristiti za proizvodnju novih EVO trocilindričnih motora iz serije EA211 i smanjit će unutarnje trenje. Kao rezultat toga, 1,0 TSI EVO benzinski motori bit će još učinkovitiji i emitrat će manje CO2. Proizvođač je uložio ukupno oko 29 milijuna eura u pripremu i prenamjenu svvoje tvornice u Češkoj.
Christian Bleiel, voditelj proizvodnje komponenata u Škodi, naglasio je:
– Tehnički visoko inovativni plazmeni premaz čini naše motore EA211 TSI EVO još učinkovitijima. Smanjuje gubitke trenja, a time i potrošnju goriva. Štoviše, ova vrsta premaza također omogućuje ravnomjerniju raspodjelu topline unutar cilindara i pomaže joj da se učinkovitije rasipa, čime se optimizira toplinsko opterećenje. Te motore sada proizvodimo u tri smjene u našoj tvornici Mlada Boleslav te ih ugrađujemo u naše modele Fabia, Scala, Octavia, Kamiq i Karoq.
To znači da se motori s plazmenim premazom također koriste u blagim hibridima Škoda Octavije e-TEC. Češki proizvođač automobila dodao je montažnu liniju s dva posebna učvršćivača za plazmeno oblaganje u svom glavnom pogonu. Škoda je ukupno uložila 28.8 milijuna eura u nadogradnju pogona, a sveukupno proizvođač automobila potrošio je 69.1 milijuna eura na modernizaciju proizvodnje motora.
U procesu se smjesa vodika i argona koristi se za stvaranje plinova u plazmi, što zahtijeva 4,5 l vodika u minuti tijekom postupka. Plazma doseže temperaturu od 15.000 °C, a zatim se miješa s raznim vrstama čelika koji su samljeveni u fini prah. Ovaj prah sastoji se od željeza, ugljika, silicija i mangana, kao i od ostalih potrebnih elemenata. Pojedinačna zrna praha mjere najviše 50 μm. Kada se rasprši na zidove cilindra, rastaljeni prah tvori sloj veličine približno 250 μm. Tijekom završne obrade ovaj se sloj izbrusi, tako da ima samo 150 μm (0,15 mm). Da sve ovo stavimo u perspektivu: zid uobičajene obloge cilindra debeo je 4 mm.
Također se svaki cilindar automatski mjeri u nekoliko faza tijekom postupka kako bi se procijenila njegova kvaliteta. Optički mjerni instrumenti prvo bilježe površinu koju je laser označio, prije nego što se izvrši drugo mjerenje nakon nanošenja plazme. Na kraju postupka, struktura sloja plazme ispituje se turbulentnim protokom.