O Ako je prva generacija Dustera probila led prije svega cijenom, ova druga je kupce omekšala svojim karakteristikama (i cijenom). Novitet je verzija opremljena plinskom instalacijom uz 1,0-litreni turbo motor, koja je pripremljena u Dacijinoj tvornici, odnosno ne radi se o naknadnoj ugradnji.
Interijer/prostranost/tehnologija
Dacijina posvećenost rezanju cijena svojih proizvoda vidi se u dva detalja. Prvi je unutrašnjost koja je carstvo tvrde plastike, ali je i moderno dizajnirana, sjedala su komforna, a prostora je dovoljno za četiri odrasle osobe. Drugi detalj je skroman rezultat na Euro NCAP-ovu crash testu – tri zvjezdice. To se najviše odnosi na minimalnu ponudu sustava aktivne sigurnosti, ali vlasnik Dacije, Renault, jasno kalkulira s razinama opreme i tehnologijom ne želeći kanibalizirati prodaju svojih modela vozila. Infotainment je pregledan i jednostavan za korištenje, a veliki plus je i njegovo pozicioniranje na višu poziciju na središnjoj konzoli. Kod prethodnika je on bio niže postavljen pa je vozaču (u vožnji) bile teže birati funkcije i upravljati Dusterom. Ugrađena je i navigacija, ali samo za istočnu Europu. Kao da s Dusterom nikad nećemo na zapad. Sustavi aktivne sigurnosti su skromni te počinji i završavju s elektronskom kontrolom stabilnosti vozila (ESP).
Vozne osobine/udobnost
Ova verzija je s pogonom na prednje kotače pa ćete hrabrije iskorake na teren ipak trebati zaboraviti. Na asfaltnoj cesti Duster impresionira uglađenošću, koja će ponekad izostati i kod skupljih automobila. To se prije svega odnosi na odličnu zvučnu izolaciju i fini rad ovjesa koji ne lupa na gradskim neravninama. U vožnji je pak Duster mnogo stabilniji od prethodnika i ne razlikuje se od konkurenata. Ima tu malo više naginjanja u zavojima, ali s druge strane imate komfor. Na autocesti ćete bez problema i sigurno održavati brzinu od 130 do 140 km/h.
Motor/potrošnja goriva
Što se dobiva sa spremnikom ukapljenog naftnog plina? Prije svega vozilo koje cijenom nije skuplje od klasične verzije koja nema plinski rezervoar. Zbog toga i iznimno povoljne cijene, svima onima kojima je u vožnji najvažnija štednja možemo preporučiti ovo vozilo. Spremnik UNP-a je postavljen umjesto rezervnog kotača pa ne uzima prostor prtljažniku. Napunite li njega i rezervoar goriva vozit ćete više od 1300 kilometara u komadu.
U plinskome modu rada potrošnja goriva je veća oko 20 posto (ide do 8,5 litara), ali u obzir treba uzeti i cijenu plina. Na dan kad smo pisali tekst, benzin je bio skuplji od 9 kuna, a plin je stajao malo više od četiri kune. Sve je jasno! Više potrošnja ne utječe na isplativost plina koji je više od pedeset posto jeftiniji od benzina. Također, uzevši u obzir cijenu ove verzije i dizelskog goriva, ovaj Duster isplativiji je i od dizelskog modela.
Motor nema startnu snagu, ali je, s druge strane, elastičan i živahan u trećoj i četvrtoj brzini. Ne očekujte čuda, pogotovo s uključenim plinom, ali za prestizanja ćete pronaći dovoljno energije.
Završna riječ
Uglavnom, s ugrađenim plinom Duster ima još atraktivniji paket i Dacia je svoju ideju povoljne kupnje pojačala i vozilom s niskim troškovima vožnje. Ovo je zasigurno jedan od best buy modela na hrvatskom tržištu.