Dacia Duster TCE 100 Eco-G Prestige

Test Dacije Duster s ugrađenim plinom: Štednja prije svega!

Povećanu potrošnju plina nadoknađuje njegova niska cijena. Ovaj automobil doista je dobra opcija za one koji žele niske troškove vožnje

Cijena: 128.750 kuna

O Ako je prva generacija Dustera probila led prije svega cijenom, ova druga je kupce omekšala svojim karakteristikama (i cijenom). Novitet je verzija opremljena plinskom instalacijom uz 1,0-litreni turbo motor, koja je pripremljena u Dacijinoj tvornici, odnosno ne radi se o naknadnoj ugradnji.

7/10

Interijer/prostranost/tehnologija

Dacijina posvećenost rezanju cijena svojih proizvoda vidi se u dva detalja. Prvi je unutrašnjost koja je carstvo tvrde plastike, ali je i moderno dizajnirana, sjedala su komforna, a prostora je dovoljno za četiri odrasle osobe. Drugi detalj je skroman rezultat na Euro NCAP-ovu crash testu tri zvjezdice. To se najviše odnosi na minimalnu ponudu sustava aktivne sigurnosti, ali vlasnik Dacije, Renault, jasno kalkulira s razinama opreme i tehnologijom ne želeći kanibalizirati prodaju svojih modela vozila. Infotainment je pregledan i jednostavan za korištenje, a veliki plus je i njegovo pozicioniranje na višu poziciju na središnjoj konzoli. Kod prethodnika je on bio niže postavljen pa je vozaču (u vožnji) bile teže birati funkcije i upravljati Dusterom. Ugrađena je i navigacija, ali samo za istočnu Europu. Kao da s Dusterom nikad nećemo na zapad. Sustavi aktivne sigurnosti su skromni te počinji i završavju s elektronskom kontrolom stabilnosti vozila (ESP).

8/10

Vozne osobine/udobnost

Ova verzija je s pogonom na prednje kotače pa ćete hrabrije iskorake na teren ipak trebati zaboraviti. Na asfaltnoj cesti Duster impresionira uglađenošću, koja će ponekad izostati i kod skupljih automobila. To se prije svega odnosi na odličnu zvučnu izolaciju i fini rad ovjesa koji ne lupa na gradskim neravninama. U vožnji je pak Duster mnogo stabilniji od prethodnika i ne razlikuje se od konkurenata. Ima tu malo više naginjanja u zavojima, ali s druge strane imate komfor. Na autocesti ćete bez problema i sigurno održavati brzinu od 130 do 140 km/h.

9/10

Motor/potrošnja goriva

Što se dobiva sa spremnikom ukapljenog naftnog plina? Prije svega vozilo koje cijenom nije skuplje od klasične verzije koja nema plinski rezervoar. Zbog toga i iznimno povoljne cijene, svima onima kojima je u vožnji najvažnija štednja možemo preporučiti ovo vozilo. Spremnik UNP-a je postavljen umjesto rezervnog kotača pa ne uzima prostor prtljažniku. Napunite li njega i rezervoar goriva vozit ćete više od 1300 kilometara u komadu.

U plinskome modu rada potrošnja goriva je veća oko 20 posto (ide do 8,5 litara), ali u obzir treba uzeti i cijenu plina. Na dan kad smo pisali tekst, benzin je bio skuplji od 9 kuna, a plin je stajao malo više od četiri kune. Sve je jasno! Više potrošnja ne utječe na isplativost plina koji je više od pedeset posto jeftiniji od benzina. Također, uzevši u obzir cijenu ove verzije i dizelskog goriva, ovaj Duster isplativiji je i od dizelskog modela.

Motor nema startnu snagu, ali je, s druge strane, elastičan i živahan u trećoj i četvrtoj brzini. Ne očekujte čuda, pogotovo s uključenim plinom, ali za prestizanja ćete pronaći dovoljno energije.

8/10

Završna riječ

Uglavnom, s ugrađenim plinom Duster ima još atraktivniji paket i Dacia je svoju ideju povoljne kupnje pojačala i vozilom s niskim troškovima vožnje. Ovo je zasigurno jedan od best buy modela na hrvatskom tržištu.

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 999 ccm, snaga 74 kW/101 KS pri 5000 o/min, okretni moment 170 Nm pri 2000 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 434,1×180,4×168,7 cm, međuosovinski razmak 267,3 cm, prtljažnik 445 l, spremnik goriva 42 l, plin 50 l, masa 1327 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga torzijska osovina

PERFORMANSE

najveća brzina 168 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 13,8 s

MJENJAČ

petbrzinski ručni

POTROŠNJA

benzin 5,5/plin 6,8 l/100 km

EMISIJA CO2

111 g/km

Euro NCAP

+++

Udobnost

Izolacija buke

Plin

Ekonomičnost

Euro NCAP

Plastika interijera