Posljednja usporedba: Elektroautomobili nisu ‘čišći’ od dizelaša?!

Kod električnih automobila najveći je problem što se baterije proizvode u Kini, a ta država električnu energiju za rad tvornica dobiva uglavnom iz termoelektrana na ugljen

Uz potrošnju od 17,6 kWh/100 km (baterije iz Kine, ugradnja u Europi), ravnoteža CO2 električnog vozila postiže se tek nakon 300.000 kilometara u odnosu na dizelski automobil (gorivo B7, potrošnja: 4,5 l/100 km). Zaključak je to Udruge njemačkih inženjera, koja okuplja stručnjake za elektromobilnost, ali i stručnjake za motore s unutarnjim sagorijevanjem. Ova udruga provela je opsežno istraživanje emisija ugljičnog dioksida u proizvodnom procesu i eksploataciji električnih automobila (potrošnja energije, gubitci pri punjenju) i vozila s dizelskim motorima.

Kod električnih automobila najveći je problem što se baterije proizvode u Kini, a ta država električnu energiju za rad tvornica dobiva uglavnom iz termoelektrana na ugljen koje emitiraju ogromnu količinu CO2 u atmosferu. Električni automobili 60 posto emisija CO2 već ’emitiraju’ u atmosferu tijekom proizvodnje, odnosno prije nego što su krenuli na ceste.

Udruga njemačkih inženjera zaključuje da se proizvodnja baterija mora organizirati u Europi, koja ima mnogo povoljniji energetski miks od Kine. Jedan od smjerova razvoja, uz električna vozila, bio bi i razvoj sintetičkih goriva, s kojima bi se anulirale štetne emisije.