Automatski poziv za hitne slučajeve eCall pruža brzu pomoć u slučaju nesreće. Ipak, proizvođači automobila odbijaju uvesti eCall kao standard i radije povezuju vozača s vlastitim pozivnim centrom, a u nesreći se gube dragocjene minute, zaključuje ADAC (Njemački autoklub).
Automatski europski broj za hitne slučajeve 112-eCall može biti presudan u ozbiljnim prometnim nesrećama kako bi osigurao da spasitelji budu na mjestu. Osigurava puno bržu medicinsku skrb za žrtve nesreće te tako spašava živote. Jednom kada većina automobila bude opremljena njime, EU očekuje 2500 smrtnih slučajeva manje na cestama godišnje. Nažalost, postoje i alternativni pozivi proizvođača za nuždu koji ne rade jednako učinkovito kao izravni eCall na broj 112. Iako bi sva nova vozila morala biti opremljena europskim pozivom za hitne slučajeve eCall, nažalost mnoga nisu. Čak i ako je u vozilima instaliran sustav eCall, neki proizvođači automobila rade trikove i nije rijetkost da dodaju vlastite sustave za pozive u hitnim slučajevima i ugrade ih na bitno mjesto. Razlozi za to su očiti jer proizvođači žele prvi saznati za nezgode kako bi na monopolni način mogli poslovati s dodatnim uslugama i ponudama, poput organizacije vučne službe, popravka oštećenih automobila ili osiguranja vozila za zamjenu prilikom nezgode ili novog automobila, a to se ne smije događati!
Zapažanja tijekom ispitivanja sudara od strane europskog programa za ocjenjivanje automobila EuroNCAP u ADAC Technik Zentrum su alarmantna. Naime, nakon testova, pozivni centar proizvođača ponekad je odgovarao na pozive 58 sekundi nakon što su se aktivirali zračni jastuci. Tada se položaj automobila prvo mora odrediti iz prenesenih podataka o mjestu nesreće kako bi se zatim proslijedio stvarno odgovornom nadzornom centru spašavanja (112) na licu mjesta. Jer u konačnici samo on šalje hitnu pomoć. U slučaju stvarne nesreće, s ovom neizravnom metodom gubi se dragocjeno vrijeme. Ipak, mnoga vozila i dalje koriste ovaj hitni poziv specifičan za proizvođača koji dopušta i EU te prvo se šalje poziv u sjedište proizvođača automobila ili njegovom pružatelju usluga, a ne izravno na 112.
Upadljivo je da su posebno njemačke marke automobila tvrdoglave i izbjegavaju eCall. Praktično iskustvo javnih centara za hitne pozive 112 u Njemačkoj također potvrđuje da uvijek postoje kašnjenja u pozivima proizvođača za hitne slučajeve iz različitih razloga. Postoje vlastiti pozivni centri proizvođača u inozemstvu koji se zatvaraju u 20 sati ili postoje problemi u komunikaciji s pozivnim agentima. Također se događa da se mjesta nezgoda koja se prenose usmeno mogu samo pogrešno dodijeliti.