Mjerač temperature automobila često se koristi za određivanje je li motor na radnoj temperaturi. Pogrešno, jer ovaj instrument pokazuje samo temperaturu rashladne tekućine. Kad mjerač temperature automobila pokaže da je motor topao, često treba najmanje još deset do petnaest minuta prije nego što možete stisnuti gas do kraja. To je zato što temperatura vode nije dobar pokazatelj da biste utvrdili je li vaše vozilo spremno za vožnju. Mjerač temperature vode pokazuje samo temperaturu rashladne tekućine. Na normalnim vanjskim temperaturama, taj mjerač već nakon otprilike pet minuta može dosegnuti 90 stupnjeva. Međutim, temperatura ulja je posebno važna za motor. Ako želite znati je li motor na radnoj temperaturi, morate se osloniti na druge instrumente poput mjerača temperature ulja ili mjerača tlaka ulja, koji su ugrađeni uglavnom u sportske automobile.
Ako nemate te mjerače (a uglavnom ih nema), motorno ulje obično postigne optimalnu temperaturu tek nakon više od 15 minuta dok motori sportskih automobila, koji ponekad imaju više od deset litara motornog ulja, trebaju i duže. Prerano pritiskanje papučice gasa može dovesti do oštećenja motora jer je ulje još uvijek pregusto. Previše gasa s hladnim motorom također može dovesti do prebrzog širenja određenih dijelova motora, što, na primjer, može slomiti vijke glave cilindara ili kućište radilice. Ako vaš automobil nema mjerač temperature ulja, mjerač tlaka ulja također može naznačiti kada je sigurno voziti brže. Nakon petnaest minuta ulje je dovoljno rijetko i tada znate na kojem mjeraču vaš motor uistinu očitava radnu temperaturu.
Dakle, krenite nakon paljenja motora (ne čekajte duže od 30 sekundi čak i u zimskim mjesecima), nema potreba de čekate da se motor zagrije, ali ne pretjerujte s papučicom gasa. Vozite umjereno i pričekajte neko vrijeme da se motor zagrije.