Filtri čađi (DPF) na modernim dizelskim vozilima funkcioniraju na isti način – oni prikupljaju sitne čestice čađi koje su posljedica izgaranja goriva u motorima. Kad se nakupi dovoljna količina filtri su programirani da u njima dođe do izgaranja čađi. To se događa u vožnji i taj proces automatiziran, povećanjem temperature ispušnih plinova na ulazu u filtar spaljuju se čestice u njemu. U DPF-u dolazi do (samo)izgaranja vozite li od 15 do 20 minuta u kontinuitetu iznad 2500 o/min.
Preporučuje se vlasnicima dizelskih vozila da izbjegavaju putovanja kraća od dvadesetak kilometara kako bi se izbjeglo zagušenje filtra čađi. U tim kratkim intervalima neće se aktivirati izgaranje čestica čađi. Dogodi li do zagušenja, uključit će se lampica na instrumentnoj ploči automobila (na glavnoj slici). U tom slučaju odmah nazovite servis, odnosno nemojte paliti automobil.
U servisu će vam vjerojatno regenerirati filtar, a ako to neće biti moguće troškovi zamjene mogu biti veći od 3000 eura, ovisno o servisu u kojem to radite. Dakle, nije loše zapamtiti ovaj savjet.
Za vlasnike dizelskih vozila: Dugotrajno mirovanje automobila i kratka putovanja mogu imati poguban utjecaj na filtre čađi!
Preporučuje se vlasnicima dizelskih vozila da izbjegavaju putovanja kraća od 15 do 25 kilometara kako bi se izbjeglo zagušenje filtra čađi