O 5G mrežama raspravlja se mjesecima s više ili manje kvalitetnih argumenata. Oni koji uvode tu tehnologiju tvrde da će nas ona pogurnuti u novu revoluciju, a oni koji si protive koriste niz argumenta, od nekih koji bi mogli biti opravdani do onih koji su daleko od razuma. Vjerojatno nam iz čela neće niknuti rogovi ili rep iz stražnjeg dijela tijela, ali u svom ozbiljnom apelu američka Državna uprava za zrakoplovstvo (FAA) i Ministarstvo prometa traže da se stane s implementacijom 5G mreže sve dok se ne provede istraga o njezinu utjecaju na zračni promet.
Frekvencijski pojas 5G mreže navodno je iznimno blizu frekvencijama koje koriste navigacije u zrakoplovima, a to bi mogli biti opasno. Spominju se katastrofalna zatajenja i vjerojatnost ogromnih ljudskih žrtava. Američki Defense News piše o prodaji frekvencijskih pojasa za 5G mrežu:
– Ova posebna dražba uključuje spektar na frekvenciji od 3,7 do 3,98 GHz, s nadom da će se prodati više od 5000 novih slojeva za fleksibilnu upotrebu. Trenutno je dio frekvencije C-pojasa od 3,7-3,98 GHz relativno tih, zauzimaju ga pretežno sateliti s niskim napajanjem. To je desetljećima susjednu frekvenciju od 4,2-4,4 GHz činilo savršenim mjestom za rad zrakoplovnih radarskih visinomjera, koji se nazivaju i radio visinomjerima.
Uglavnom, radi se o uređajima koji mjere koliko su zrakoplovi visoko od tla. Zrakoplovna industrija tvrdi da su frekvencije preblizu, a Državna komisija za komunikacije (FCC) misli da je razmak dovoljan. Zrakoplovni stručnjaci misle da treba provesti ozbiljnu istragu.