Novi rekorderi: Kineski vlakovi nove generacije približavaju se brzini zrakoplova!

Prototip od 21 metra predstavljen je prošlog tjedna u gradu Chengduu

Kina je razvila vlak koji svojom vrtoglavom najvećom brzinom od 620 km/h ostavlja europske brze vlakove daleko iza sebe. Vlak koristi tehnologiju koja se naziva superprovodljivost na visokim temperaturama (HTS). Ustvari, kao da vlak lebdi iznad magnetskih polja kolosijeka.

Prototip od 21 metra predstavljen je prošlog tjedna u gradu Chengduu. Istraživači s lokalnog sveučilišta izgradili su prateću željezničku prugu dugu 165 metara kako bi pokazali kako će je vlak u praksi prelaziti.

Profesor He Chuan sa sveučilišta Jiaotong vodio je razvoj i procjenjuje da bi vlak mogao početi s radom u roku od 3 do 10 godina. Kina ima najveću željezničku mrežu na svijetu kada su u pitanju brzi vlakovi i dugačka je 37.000 kilometara. U Kini već vozi najbrži svjetski vlak: Shanghai Maglev, koji također koristi magnetsku levitaciju (Maglev) i tako „pluta“ iznad pruge zahvaljujući magnetskom polju. Još 2003. godine u Kini je uveden prvi vlak maglev, a može postići brzinu do 431 km/h između zračne luke Shanghai Pudong i ceste Longyang u središtu grada.

Kina trenutno ulaže velika sredstva u infrastrukturu, s ciljem održavanja Zimskih olimpijskih igara koje će se sljedeće godine održati u Pekingu. Nedavno je predstavljen i novi brzi vlak koji može podnijeti velike hladnoće. Ovaj CR400AF-G putuje brzinom od 350 km/h na temperaturama od -40 Celzijevih stupnjeva između Pekinga, Shenyanga i Harbina.