Dvije američke tvrtke, Cummins i Achates Power, razvile su novi motor za američka bojna vozila, odnosno tenkove. Naziv mu je Advanced Combat Engine, a najveća razlika u odnosu na dizelske motore koje trenutno imamo je činjenica da ovaj agregat ima po dva klipa u svakom cilindru. Oni rade jedan nasuprot drugome, a tu su i dvije radilice (za svaki red klipova). One se potom pomoću zupčanika vežu na jednu izlaznu osovinu.
Ovaj motor ima četiri cilindra, turbo punjač i kompresor, obujam mu je 14,3 litre, a snaga 1000 KS pri 2600 o/min. Cijeli sustav omogućuje modularnost, pa je u pripremi i 4,0-litrena verzija s 303 KS, a za veće tenkove opcija je i 20-litreni motor s 1520 KS.
Motor radi na dva takta, nema glavu cilindara, a ni ventile. Sustavi za ubrizgavanje zraka postavljeni su na zidove cilindara.
Dosad je bilo ovakvih motora, koji su uglavnom pokretali američke kamione. No, njihova odlika nije bila pretjerana efikasnost i potrošnja je bila poprilično visoka. S Cumminsovim i Achates Powerovim proizvodom najavljuje se 25 posto veća efikasnost od klasičnih dizelskih motora. U pravilu, to je zbog bolje termalne efikasnosti, koja je rezultat konstrukcije s dva klipa te zbog toga što nema glave cilindra. Cijeli je motor kompaktniji, lakši i manji od klasičnih dizelskih motora sličnog obujma.
Achates Power je najavio da zasebno radi na 2,7-litrenom motoru za automobile (navodno će prava aplikacija biti u pick-upu Ford F-150) s 273 KS i 650 Nm, a tu će biti i 10,6-litreni motor za kamione. Proizvođač najavljuje 15 posto nižu emisiju CO2 te čak 90 posto nižu emisiju NOx.