Budimo iskreni, u golemoj ponudi SUV-ova svih mogućih veličina pomalo se izgubio onaj vozački užitak koji je karakterističan za neke druge klase automobila. Svi forsiraju neki srednji put, karoserije su teške, težišta su povišena pa manje-više svi trče u krug i tek povremeno netko iskoči. Najvažnije prodajne točke su dizajn, cijena i snaga brenda s kojom se nitko ne poigrava. Kad smo to utvrdili, potrebno je odmah naglasiti da novi Hyundai Tucson ima jedan od najsnažnijih aduta u rukavu, a to je neuobičajen i atraktivan dizajn. Prednja rešetka u kojoj su skrivena dnevna LED svjetla, koja se šire poput krila kad se uključe, kompaktna bočna silueta i unikatna stražnja svjetla dovoljan su razlog za skretanje pozornosti. Tu su i zanimljivi elementi, poput stražnjeg brisača skrivenog u krovni spojler. Uglavnom, u ovom trenutku Hyundai ima prednost u klasi kompaktnih SUV-ova jer izgleda sjajno, a prati ga i snaga marke, odnosno ideja o njezinoj kvaliteti.
Interijer/prostranost/tehnologija
Ako je izvana Tucson poseban, iznutra je teže inovirati, ali i tu ima nekoliko detalja koji ga potvrđuju kao umjerenog vizionara. Prije svega, riječ je o potpuno digitaliziranom središnjem grebenu koji je izveden mnogo praktičnije nego, recimo, u novim Volkswagenima. Sve ključne funkcije su izdvojene, ekran osjetljiv na dodir reagira bez pogreške, a i komande klime su raspoređene na toj velikoj površini, lako su dostupne i njima se jednostavno upravlja. Povezivost s aplikacijom za pametne telefone omogućuje vam da si konfigurirate postavke vozila kako želite, pa čak i da ga pronađete izgubite li ga na parkiralištu. Digitalna instrumentna ploča je pregledna, a pohvale zaslužuje i prostranost. Na svim je sjedalima dovoljno mjesta – prtljažnik je, također, raskošan.
Vozne osobine/udobnost
Po pitanju voznih osobina dolazimo do onog dijela koji je gotovo unificiran. Naime, Tucson se ne razlikuje pretjerano od konkurenata jer forsira neki srednji put. Siguran je, ne naginje se previše, ali je i udoban. Sve ono što očekujete od modernog SUV-a ovdje ćete dobiti, pa i odsustvo bilo kakvih senzacija za okorjele vozače. Srednji put je najvažniji, vozilo se mora svidjeti svima. Na autocesti je redukcija buke solidna, a u gradu nema lupanja ovjesa. Možete se igrati i s elektronskim namještanjem ovjesa, ali on neće dramatično promijeniti postavke. Vozači koji čeznu za dinamikom moraju shvatiti da im je u rukama 1,7 tona teško vozilo sa svim vrlinama i manama tolike mase. Dakle, sjednite i vozite, a u tome će vam pomoći i diskretni sustavi aktivne sigurnosti vozila, koji zadržavaju Tucson u voznom traku ili sami koče kad vi ne reagirate dovoljno brzo. Uglavnom, ovaj Hyundai je udoban što će pozdraviti putnici, a i sam vozač tijekom dužih vožnji ili nabijanja po gradskim rupama. Testirali smo verziju s prednjim pogonom i s njom nismo krenuli u neke odvažne off-road izazove – iz razumljivih razloga.
Motor/potrošnja goriva
Dizelski motor opremljen je blagom hibridnom tehnologijom (48 V) i ima jednu genijalnu karakteristiku. On u mješovitoj vožnji troši samo 5,2-5,3 litre goriva. Tu je ugodno iznenađenje pogotovo kad se vratimo na masu vozila. U sprezi s brzim automatskim mjenjačem s dvije spojke i sedam stupnjeva prijenosa sve djeluje iznimno glatko. Šetnja stupnjevima prijenosa je brza, a i na kickdown mjenjač ne čeka dugo, nego brzo traži niži stupanj prijenosa. Možda motoru nedostaje petnaestak KS i malo više momenta, ali umjereni vozači taj deficit neće osjetiti. Ubrzanja su korektna te ćete bez problema održavati visoku putnu brzinu.
Završna riječ
U moru uniformiranih, Hyundai Tucson je SUV koji će sigurno uspjeti. Izgleda nevjerojatno, a pritom nosi i pečat korejske kvalitete. Sasvim dovoljno. Cijena je primjerena klasi i početni benzinski model može se pronaći u cjeniku za nešto više od 170 tisuća kuna. U Hyundaiju su zaigrali na hrabar dizajn – isplatit će im se.