Drugi po veličini njemački autoklub AvD objavio je svoju statistiku kvarova na cesti prošle godine. Statistički podatci su uvijek zanimljivi pa vam ih prenosimo.
Elektronika, akumulatori i paljenje i dalje su najosjetljiviji dijelovi automobila: s 43,2 posto, ova skupina zauzima prvo mjesto kvarova vozila. Njihov je udio porastao za 3 posto u odnosu na prethodnu godinu. Na drugom i trećem mjestu su sklopovi upravljača, šasije i kočnica sa 16,7 posto te motor i ispušni sustav s 13,5 posto.
U prvoj skupni elektroničkih sklopova akumulator je odgovoran za otprilike polovicu kvarova. U grupi uzroka šasija, upravljanje i kočnice najčešći su uzrok kvarova gume. Osim oštećenja guma, nedostaci na naplatku ili kotaču mogu dovesti do nepredviđenog zaustavljanja, na primjer zbog prebrze vožnje preko rubnika. Sustavi zračnog ovjesa, poput onih ugrađenih na stražnju osovinu mnogih karavana u gornjoj srednjoj i gornjoj klasi, jedan su od problema. Budući da njihovi mijehovi s godinama postaju porozni i sve su manje sposobni zadržati zrak u elementu ovjesa, često dolazi do kvarova. Dobro je pripaziti ako kupujete rabljeni automobil u višoj klasi kakvo je stanje zračnog ovjesa. Ovdje je riječ o skupim kvarovima.
Činjenica da je skupina uzroka motor i ispušni sustav jedan od tri najčešća uzroka kvarova manje je zbog osjetljive tehnologije, ali u velikoj većini slučajeva zbog nepravilnog rukovanja. Preporučljivo je pogledati razinu motornog ulja pri svakom drugom zaustavljanju punjenja gorivom i ne zanemariti posao predviđen planom održavanja, poput zamjene remena. Česta kratka putovanja također mogu oštetiti motor i ispušni sustav. Tada se mogu pojaviti problemi u automobilima s dizelskim motorima i filtrima čestica (DPF) jer filtar ne doseže temperaturni raspon potreban za regeneraciju i začepljuje se. Ispušni plinovi više ne mogu izlaziti i motor se guši vlastitim ispušnim plinovima.
Statistika kvarova AvD-a za 2020. godinu također pokazuje blagi pad u odnosu na prethodnu godinu za skupinu uzroka mjenjača, čiji je udio pao sa 6,1 na 5,8 posto. Pretpostavlja se da to nije zbog pažljivije uporabe papučice kvačila, nego širenja automatskih mjenjača, koje kupci automobila sada traže i u segmentu kompaktnih i malih automobila.