Nizozemci mijenjaju pravila, a slijede ih i Nijemci: Na tehničkim pregledima kod dizelaša će se mjeriti i razina sitnih čestica čađi!

Cilj postupka mjerenja čestica je otkriti i ukloniti iz prometa prvenstveno dizelska vozila s prerađenim ili demontiranim DPF filterima

Nizozemska će 1. srpnja 2022. biti prva zemlja u Europi koja će započeti obvezno mjerenje čestica ispuha za dizelske automobile, komercijalna vozila i kamione. Nizozemska vlada već je usvojila postupak mjerenja čestica krajem 2020. godine, ali sada i unutar obaveznih tehničkih pregleda.

Procjenjuje se da u Nizozemskoj postoji između 100.000 i 125.000 dizelskih automobila koji ne mogu proći test jer je filter za čestice neispravan ili uklonjen. Kao rezultat toga, oni emitiraju više čestica nego što je zakonski dopušteno. Postupak mjerenja trebao je započeti 1. siječnja 2022. godine u sklopu tehničkog pregleda vozila. Prijelazno razdoblje za uvođenje postupka produljeno je za šest mjeseci. Uz to, dopuštena granična vrijednost čestica za dizelska vozila, prvi put registrirana 2015. godine, povećana je s 250.000 ppm-a na 1.000.000 ppm-a. Nadležno ministarstvo opravdalo je povećanje izjavom da je cilj postupka mjerenja čestica otkriti i ukloniti iz prometa prvenstveno dizelska vozila s prerađenim ili demontiranim DPF filterima.

Osim Nizozemske, Belgija i Njemačka također pripremaju postupak mjerenja čestica za dizelska vozila. U Njemačkoj je prvotno planirano započeti s mjerenjem čestica u sklopu tehničkog pregleda vozila 1. siječnja 2021. No, došlo je do birokratskog zastoja, a pojavila su se i pitanja u vezi s kalibracijom i provjerom sustava. Stručnjaci ne očekuju da postupak mjerenja čestica bude pokrenut u Njemačkoj prije siječnja 2023. godine.