Objava Jaguara da će do 2025. godine svi automobili te marke biti električni u ovom dijelu Europe i svijeta dočekana je gotovo ravnodušno. Prije ćete u zagrebačkim parkovima vidjeti anakonde kako radosno palucaju jezikom nego jednu od velikih mački iz Britanije. Šalu na stranu, odlični su to automobili, ali u nas vlada njemačka premium ekipa iz magičnog trokuta Stuttgart-Munchen-Ingolstadt.
Druga najava mnogo je ozbiljnija jer pogađa i nas prosječna kupce, koji prije nabavke vozila ispraznimo sve račune, džepove, razbijemo kasicu-prasicu nesretnom djetetu i još ugovorimo kreditnu liniju. Ford je upravo najavio da će od sredine 2026. sva njegova europska osobna vozila imati mogućnost električnog ili plug-in hibridnog pogona, a od 2030. sva će vozila biti isključivo električna. Što to znači? Po nekoj prosječnoj cijeni automobila, da ćemo u Njemačkoj 2030. godine kupovati stari Golf VIII TDI. Električni automobili su preskupi, a kad se trendovi okrenu i kad im poraste tržišni udjel, neće ih ni države subvencionirati.
Što se komercijalnog programa tiče i legendarnog Transita, na primjer, od 2024. godine svi će modeli imati opciju električnog pogona ili će biti plug-in hibridi. Od 2030. Ford očekuje da će prodavati dvije trećine komercijalnih vozila s tim pogonima.
Ford ulaže milijardu dolara u svoju tvornicu u Kölna da bi je pripremio za proizvodnju prvog električnog vozila 2023. godine.