Grupiranje neugodnih informacija: Proizvođači automobila često svoje opozive ‘prikrivaju’!

Neugodne informacije pokušavaju se grupirati, proizvođači čekaju druge da otkriju karte...

Nije iznenađenje da su opozivi nezgodan slučaj za proizvođače automobila širom svijeta. Kako bi spriječili ove probleme, proizvođači će prijeći tisuće kilometara sa svojim testnim automobilima, na arktičkom snijegu i na esktremno visokim temperaturama. Ipak, bez obzira na to, nemoguće je u potpunosti eliminirati sve mehaničke prepreke.

Mnogi proizvođači automobila imaju najbolju namjeru što se tiče brzog izdavanja opoziva i popravljanja vozila. Međutim, nedavna studija Sveučilišta Indiana, Kelley School of Business pokazuje da je 73 posto opoziva najavljeno u grupama ili klasterima, što sugerira obrazac za ove vrste najava. Znači, većina proizvođača grupira opozive kako bi se sakrili u moru drugih opoziva. 

Najveća pokretačka snaga u ovom kompliciranom problemu je tržište dionica. Kao takva, studija je promatrala šest proizvođača automobila s dionicama kojima se javno trguje u SAD-u: Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Nissan i Toyota. Od šest proizvođača automobila koji su bili uključeni u studiju, samo je 9 posto opoziva bilo je prije ostatka grupe, s tim da je Toyota bila iznimka od pravila s mnogo više nasumičnih opoziva , dok je 31 posto njih bilo prvi opozivi.

– Implikacija je da autotvrtke svjesno ili nesvjesno odgađaju najave o opozivu dok se ne uspiju sakriti u stadu – rekao je George Ball, docent za operacije i tehnologije donošenja odluka i znanstveni suradnik s fakulteta Weimer sa Sveučilišta Indiana.