Možda ste u naletu nježnosti odlučili kupiti ljubičasti automobil ili ga želite upariti s trenirkom iste boje, ali, ako želite što bolje prodati rabljeno vozilo, bježite od te boje kao od veganskog restorana ako ste mesojed (ili obrnuto). Njemačka platforma za prodaju automobila Mobile.de provela je veliko istraživanje i, vjerujte, izbor boje vas može koštati…
Na automobilu u ljubičastoj boji ćete izgubiti oko 27,2 posto od prosječne cijene vozila, srebrnoj 25 posto, zlatnoj 23,1 posto, crvenoj 11,5 posto, plavoj 9,8 posto te zelenoj 1,3 posto. Možda je crvena odličan izbor za Ferrari, ali kupujete li poslovnu limuzinu poput Volkswagen Passata ili BMW-a serije 5, ta je boja neprikladna, odnosno donijet će vam glavobolje pri prodaji, kažu u Mobile.de.
Nećete pogriješiti ako kupite narančasto vozilo (sve, naravno, ovisi o klasi) jer ona donosi 5,4 posto višu cijenu od prosjeka pri prodaji vozila, još su bolji izbor bijela s 5,9 posto, crna s 9,5 posto, siva s 9,7 posto i žuta s 13,3 posto. Mobile.de je primijetio da se se isti automobili sa živopisnijim bojama mnogo manje pregledavaju na internetskim oglasima nego oni s neutralnijim bojama poput sive ili crne.
Uvijek imajte na umu da boja mora odgovarati klasi automobila, odnosno nekakvim prosjecima – ako želite dobro prodati rabljeno vozilo. Izbjegavajte i trendovske boje, koje su u modi neko vrijeme, ali brzo će postati trn u oku…