Svaki vozač se prije ili kasnije nađe u ulozi pješaka. Onog trena kad zakorači van iz svog vozila, zalupi vratima i zakorači susreće se s jadima i nedaćama koje svakodobno more pješake. Ne samo da nedostaje nogostupa, ne samo da se na nogostupe tamo gdje ih i ima javlja prijeka potreba vozača automobila da bar malo nađu prostora za sebe. Znate kako jek, uvijek se nađe vozača koji se nastoje bar jednim kotačem skrasiti privremeno na nogostupu! Ukoliko već ne namjeravaju tu parkirati, a ono bar da ugrabe malo prostora za vozilo sve u kako bi se skočilo na minuticu do bankomata, kladionice, kioska. Možda nešto na brzaka utovariti, istovariti.
Kako će se pješaci provući i međusobno mimoići između vozila na nogostupu i zida, prepreke s druge strane? Malo neka se stisnu, možda bočno neka se okrenu, bit će tanji i lakše će se provlačiti? Prepreke uvijek potiču mozak na iznalaženje novih rješenja, a vježbe za mozak svakodobno su dobro došle. Sad ovoj situaciji pridodajte još jednu „tegobu po pješake“. Biciklista je sve više! Nije to problem. Problem je što ih je sve više na nogostupima!
Svakodnevno se na nogostupima mogu vidjeti rezultati sraza između biciklista i pješaka. Zna se tko izvlači deblji kraj! Pješaci, osim lomova uzrokovanih naletom bicikla u punoj slalomskoj brzini, znaju dobrano i „poplavjeti“ od hematoma koji potječu od istog uzroka. Gotovo kao da ih je smlavio tenk, a ne prometalo na dva kotača! Vozači bicikla nemaju što tražiti na nogostupu! Postoji li ili ne postoji biciklistička staza ili biciklistička traka, nije bitno!
Zabranjeno je upravljati biciklom po nogostupu! Točka! Nema dalje i nema ali! Gdje to piše? Zanima vas gdje to točno piše? Prst će se zaustaviti na čl. 112. st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Izrijekom se tamo navodi: „Vozači bicikla dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a ako one ne postoje, što bliže desnom rubu kolnika“. Upravo iz te zakonom ustanovljene obveze, odnosno upravo iz te zakonske odredbe proizlazi zabrana upravljanja biciklom po nogostupu. Takav zaključak nije proizvoljan i svako suprotno tumačenje te zakonske odredbe samo će biti neuspjeli pokušaj „igranja fiškala“. Naime, citiranom zakonskom odredbom izričita je i potpuno jasna zakonska obveza vozača bicikla da se kreću isključivo biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a ako one ne postoje što bliže desnom rubu kolnika iz koje obveze nedvojbeno proizlazi zabrana upravljanja biciklom po nogostupu, takvog je stava, da ne bi bilo zablude i Visoki prekršajni sud Republike Hrvatske (Pž-711/11 od 13. kolovoza 2013.)