Potrebno je s vremena na vrijeme ukazati i na evidentno. Očite stvari, budući ih se uzima zdravo za gotovo, najlakše ne samo da padnu u drugi plan, nego budu posve zanemarene. Upravo u tom kontekstu potrebno je istaći kako su i biciklisti ne samo ljudi pa se prema njima ma koliko nam mrski ili simpatični u prometu bili treba ponašati kao prema ljudima. Ljudima je naime, svojstveno i griješiti i kršiti prometne propise. Važnije je, doduše u kontekstu sigurnosti prometa na cestama istaći kako se vozači bicikla smatraju vozačima vozila! Ne to ne znači da smo konstatirali kako je trava zelena, već kako se na bicikliste primjenjuju propisi koji vrijede za vozače vozila. Ključna riječ: mobitel! Ta divna sprava kojoj smo svojevoljno odlučili robovati i bez čijih aplikacija više ne znamo upaliti ni perilicu ni sušilicu rublja, a o snalaženju u prostoru te komunikaciji s ostatkom svijeta bez mobitela ne treba trošiti suvišne riječi.
Samo da se ne zaboravi, ono što vrijedi u pogledu mobitela za vozače motornih vozila, vrijedi i za vozače bicikla! Zabranjeno! Kažnjivo! I to ne od jučer već od kolovoza sad već davne 2014. godine. Do tada se mobitel u vožnji branio i kažnjavao samo ako su u pitanju bili vozači motornih vozila! Doista je davno bila ta 2014. pa je ta zabrana za bicikliste ponegdje i ishlapila iz svijesti. Koliko ste samo mobitela promijenili od 2014. godine? Koliko novih aplikacija počeli koristiti, koliko starih osvježili? U međuvremenu na nogostupe i prometnice slila se jedna posebna vrsta biciklista! Voze kao kaskaderi. Vrijeme je njima novac, oni biciklima zarađuju. Viđate ih s plavim, narandžastim, žutim ogromnim torbetinama na leđima, širim no što su mi sama leđa. Sve više pješaka stradava u srazu, kada ih dostavljač u žestokom slalomu zakači ogromnom torbetinom punom sadržaja za dostavu. Uzgred budi rečeno što se zakona tiče, vozač bicikla mora upravljati vozilom na način kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi sudionici u prometu, a osobito ne smije skidati istodobno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući, ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu. Kazna simbolična, svega 300,00 kn. Međutim, kad smo već spomenuli ruke i mobitel, treba dovršiti priču. Vozač vozila za vrijeme vožnje ne smije upotrebljavati mobitel niti druge uređaje na način koji bi umanjio mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom.
Naravno, mobitel se može koristiti za vrijeme vožnje ako se upotrebljava naprava koja omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruke. E pa sad, je li bicikl vozilo, je li vozač bicikla vozač vozila? Jest! Bicikl je vozilo koje ima najmanje dva kotača i koje se pokreće isključivo snagom vozača ili koje je opremljeno pedalima i pomoćnim električnim motorom čija najveća trajna snaga nije veća od 0,25 kw i koja se progresivno smanjuje do nule kada brzina dosegne 25 km /h ili prije, ako vozač prestane pokretati pedale. Iz navedenog jasno proizlazi da bicikl ulazi u kategoriju vozila! Znači, kad je mobitel u igri, kad je na „tapeti“ kažnjavanje za uporabu mobitela u vožnji, ono što vrijedi za vozača automobila, vrijedi i za vozača bicikla, kao i za svakog vozača vozila uostalom! Kazna, 1.000,00 kn. Ukoliko se pitate kažnjavaju li se u praksi doista vozači bicikla zbog uporabe mobitela u vožnji, odgovor je pozitivan! Da! Naime, upravo se pitanjem kažnjavanja vozača bicikla koji je za vrijeme vožnje koristio mobitel bavio Vrhovni sud Republike Hrvatske u predmetu Kzz 7/2020-3 i donio presudu 1. lipnja 2020. u kojoj je jasno rečeno da je bicikl vozilo i da se na vozača bicikla primjenjuje odredba koja za vrijeme vožnje zabranjuje uporabu mobitela, odnosno drugog uređaja na način koji bi umanjio mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja tim vozilom, dakle biciklom.