Električni automobili bit će jeftiniji u salonima, odnosno na izlasku s proizvodne trake, od vozila na fosilna goriva u Europe u roku od šest godina, a mogli bi zauzeti punih 100 posto tržišta do 2035. godine.
Proizvođači automobila masovno prelaze na električne i hibridne modele kako bi prosječne emisije voznog parka stavili ispod graniceod 95 g/km CO2 u Europskoj uniji, ili će se suočiti s velikim kaznama. Studija Bloomberg New Energy Finance otkrila je da će električne limuzine i SUV-ovi imati istu cijenu izrade kao i vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem od 2026. godine dok će mali automobili to dostići do 2027. godine, navodi se u studiji koju je naručila Europska organizacija za transport i okoliš (Transport and Environment), nevladina udruga koje je bliska institucijama Europske unije.
– Električna vozila bit će stvarnost za sve nove kupce u roku od šest godina – izjavila je Julia Poliscanova, viša direktorica za vozila i e-mobilnost u Europskoj federaciji za transport i okoliš. Pad cijene baterija i upotreba proizvodnih linija posvećenih proizvodnji električnih vozila pojeftinit će ih u prosjeku čak i prije subvencija, navodi se u studiji. Očekuje se da će se električna limuzina, koja je koštala gotovo 40.000 eura prije oporezivanja 2020. godine, prodavati po istoj cijeni kao model s benzinskim ili dizelskim motorom, koji je koštao oko 20.000 eura do 2026. godine, pokazalo je istraživanje.
Električni automobili predstavljat će 50 posto prodaje novih vozila do 2030. i 85 posto do 2035. ako politike ostanu iste, a mogli bi dosegnuti i 100 posto do 2035. godine ako zakonodavci povećaju ciljeve za CO2 u vozilima i pojačaju druge politike za poticanje tržišta, poput bržeg uvođenja punionica.