U Španjolskoj radikalna ograničenja brzine: U većini gradova više se isplati voziti biciklom!

Nove mjere na cestama usmjerene su na smanjenje broja smrtno stradalih u prometu

Maksimalna brzina na većini španjolskih ulica bit će 30 km/h. Prema procjeni Državne uprave za promet, nova će mjera utjecati na gotovo 70% gradskih cesta, premda će se taj postotak naravno razlikovati od grada do grada. Navedena brzina primjenjivat će se na cestama koje imaju po jednu traku u svakom smjeru. Ceste koje imaju jednu traku u jednom smjeru nosit će ograničenje 20 km/h, dok će one koje imaju dvije ili više traka u istom smjeru imati ograničenje 50 km/h.

Kako vam ovo zvuči? Gotovo kao poziv da automobil ostavite u garaži krenete biciklom tamo gdje ste naumili ili da do radnog mjesta prošećete svog kućnog ljubimca puža. No, šalu na stranu, cijeli ovaj paket prate jednostavni i egzaktni izračuni.

Nove mjere na cestama usmjerene su na smanjenje broja smrtno stradalih u prometu. U devet od svakih 10 incidenata u kojima je brzina vozila veća od 50 km/h, ranjivi sudionici u prometu poput biciklista i pješaka gube život. Ako je brzina 30 km/h, to se događa u samom jednom od deset slučajeve prometnih nesreća.

Ako vas put nanese u Španjolsku, pazite – pogotovo u gradovima jer policija najavljuje oštre kazne onime koji neće trčati, oprostite, voziti, 20 km/h.