Sve su glasnije skupine koja žele ograničiti brzinu na 30 km/h u svim europskim gradovima i mjestima, pogotovo na lokacijama gdje se isprepliće promet vozila, pješaka i biciklista. Posljednje pismo europskim zastupnicima poslala je skupina osam organizacija.
– Pišemo vam s apelom na snažnu potporu akcijama EU-a u borbi protiv glavnog uzroka smrtnih slučajeva na cestama na europskim cestama: neprikladna brzina – navodi se u zajedničkom pismu ROADPOL-a (Udruženje europskih cestovnih policijskih jedinica), Europskog vijeća za sigurnost prometa (ETSC), Europske federacije cesta Žrtve prometa (FEVR), Mreža POLIS-gradovi i regije za inovacije u prometu, Eurocitiesa, Međunarodne federacija pješaka, Europske federacija biciklista (ECF) i Europska federacija radnika u prometu.
Pismo je poslano zastupnicima u Europskom parlamentu, koji će uskoro glasati o vlastitoj inicijativi za sigurnost cesta. U pozadini je 6. UN-ov tjedan sigurnosti na cestama koji se ove godine posebno usredotočuje na brzinu i poziva odgovorne političare da ograniče brzine na 30 km/h tamo gdje ljudi hodaju, žive i igraju se.
Ukupno 18.800 građana EU-a poginulo je na europskim cestama 2020. godine, a puno više ih je teško ozlijeđeno. Godišnji troškovi prometnih nesreća u EU procjenjuju se na oko 280 milijardi eura, što je oko 2% BDP-a, navodi se u pismu u kojem se tvrdi da brzina igra ključnu ulogu u izazivanju prometnih nesreća i povećanju njihove ozbiljnosti.
Osam organizacija prioritetnim smatra niže brzine u urbanim sredinama. Rizik da nezaštićeni sudionik u prometu strada ili se ozbiljno ozlijedi u sudaru s motornim vozilom znatno raste kada se brzina vozila poveća. Pri brzinama manjim od 30 km/h za motorna vozila, pješaci i biciklisti mogu sigurno participirati u prometu. U cijeloj EU, oko 70% smrtnih slučajeva na cestama u urbanim područjima uključuje ranjive sudionike u prometu, što uključuje pješake, motocikliste i bicikliste, obaviješteni su u pismu europarlamentarci. Također je istaknuto da zonama od 30 km/h kontinuirano raste popularnost u cijeloj Europi, a ankete u nekoliko zemalja u više navrata pokazuju kako većina javnosti podržava niže ograničenja brzine u urbanim područjima.