Nedavna nesreća kontejnerskog broda Ever Given u Sueskom kanalu paralizirala je dobar dio svijeta. U kontejnerima je vrijedna roba, a što će dječica bez najnovije igraće konzole, plastičnih lutkica koje u Kini proizvode za pet kuna, a ovdje naplaćuju 100 kuna?! Što će odrasli bez mobitela, tablete i ostalih prozora u svijet?! Uglavnom, Ever Given je pokrenut, kanal je oslobođen, a nas je zaintrigiralo nešto drugo. Naime, Ever Given je bio natovaren kontejnerima do vrha. Stignu li oni svi do cilja i u normalnim uvjetima, kada se ovakva grdosija ne nasuče na pješčani sprud?
Pronašli smo informaciju da godišnje, od svih prevezenih kontejnera, njih oko 1000 završi u svjetskim morima i oceanima. Zbog povećanog prometa, odnosno velike gladi tržišta za raznim proizvodima prošle godine, tijekom pandemije, kontejnerski promet je bio povećan te se procjenjuje da je u morima i oceanima završilo oko 3000 kontejnera s robom, a tako bi moglo biti i 2021.
Većina tih kontejnera završi na dnu mora i oceana, trajno ih onečišćujući. Zašto se to događa? Uz sve standarde učvršćivanja tereta razlog su, pogađate, snažni vjetrovi i visoki valovi s kojima se brodovi suočavaju na putu. Najteže je na Tihom oceanu.
Veliki brodari, poput Maerska, u brodove ugrađuju poseban softver za uspješno zaobilaženje oluja na moru.