Tko je najbolji: Koji električni automobili mogu prijeći najviše kilometara do gašenja?!

Tesla Model 3 Long Range bio je ukupni pobjednik i uspio je postići impresivnih 654,9 km

Norveški autoklub (NAF) odlučio je provesti test mjereći domet svakog električnog vozila vozeći ga dok se ne ugasi.  Test je trebao usporediti stvarni električni domet u stvarnim uvjetima sa službenim podacima. Ti brojevi potječu iz Svjetskog harmoniziranog postupka ispitivanja lakih vozila ili WLTP-a, koji određuje ciklus vožnje koji se koristi za procjenu približnog dometa EV-a. Ukupno je testiran 21 automobil, a svaki je vozio sve dok se nije ispraznio akumulator i ugasio. Svaki se automobil vozio istom rutom istog dana, s istim postavkama kontrole klime kako bi se pokušale ograničiti potencijalne razlike u uvjetima ispitivanja. Testiranje je sadržavalo mješavinu vožnje u gradu, makadama i autoceste, kao i planinski prijevoj koji je dodao promjene visine.

Najviše je impresionirao BMW iX3 koji su testni vozači vozili 556.2 km prije nego što se zaustavio. To je 20 posto više od WLTP procjene, ili točnije 106 km.

Prema podacima NAF-a, od ukupno 21 testiranog vozila, 18 je premašilo svoj tvornički određeni domet. Tri vozila koja to nisu uspjela su Polestar 2, Citroen e-C4 i Xpeng G3 koji su pali za 3, 5, odnosno 12 km. No čak su i ova tri modela pokazala impresivne rezultate, uzimajući u obzir činjenicu da ciklus testiranja WLTP često daje optimistične rezultate koji se u stvarnosti ne mogu postići.

Tesla Model 3 Long Range bio je ukupni pobjednik i uspio je postići impresivnih 654.9 km. Sljedeći je bio Ford Mustang Mach-E Long Range RWD 617.9 km ili samo 27 km manje od Tesle. NAF ističe da je Model 3 koji je testirao ažurirana verzija s dometom WLTP od 614 km. Na primjer, Volkswagen ID.3 uspio je prijeći 421 km, a službeni domet mu je 418 km (model ID.3 PRO 539 km tvornički, na testu 564 km). Sjajna je Hyundai Kona s tvorničkim dometom 484 km te stvarnim dometom 537 km.

Važno je napomenuti da su svi automobili vozili dugo nakon što je njihov predviđeni domet dosegao nulu. Mach-E i Model 3 dosegli su granicu od 0 km na oko 600 km, ali vozili su skoro 55 ili 18 km nakon što su došli na nulu.