Jeans je odjevni predmet koji možete možete nositi bez obzira što, u kojem društvu i gdje radili! Pri tome naravno, ne postoji opasnost pretencionizma snobizma već naprotiv prisutan je socijalni komformizam. Dragi Georges, upravo takav auto želim! Znate, automobil više nije samo sjedište i prtljažnik – dajte mu više mjesta i funkcionalnosti! Tako je Pierre Dreyfus, novi predsjednik Renaulta, instruirao dizajnera Yves Georgesa pokušavajući mu sugerirati na stalne i brze promijene unutar društva i njegovih socijalnih kategorija te navika. Dreyfus je posebno naglašavao i sve važniju ulogu žene u društvu, pa je Georges morao pri dizajnu voditi računa i o balansu među spolovima, a što se naposlijetku itekako moglo odraziti na kupnju proizvoda.
Inkubacija Renaulta 4 bila je dugotrajan proces koji je iniciran davne 1949. kao tada Projekt 109 u kojem je kućni odjel za istraživanje tržišta inzistirao na nužnosti modularnog podvozja na kojem će izrasti više karoserijskih verzija. Tragično preminuli Pierre Lefaucheux je 1952. dao zeleno svjetlo za Projekt 112 iza kojeg se sada krio nasljednik 4 CV-a kojeg je Dreyfus pak 1956. revitalizirao novim mjerilima: cijena niti cent viša od 350 franaka, multifunkcionalan interijer, velika vrata za pristup prtljažniku i svakako mora ipak biti manje ružan od konkurencije! Da bi to postigli inženjeri i dizajneri su napravili sa Marie Chantal (ime koje su projektu nadjenuli tvornički test vozači) pravu revoluciju ne samo u kućnim srazmjerima već i u automobilskoj industriji globalno.
Renault 4 bio je prvi Renault s prednjim pogonom i motorom sprijeda, a dvovolumenska karoserija uz ravnu podnicu omogućavala je jednostavnu transformaciju obiteljskog automobila u dostavni van ili nešto treće. Renault 4 postao je tako revolucionarni hit u obliku prve kombi limunzine sa četvora vrata i velikim poklopcem prtljažnika, a kod kojeg se i stražnja klupa u potpunosti preklapala rezultirajući sa početnih 255 u konačnici na 950 litara obujma.
Ručna kočnica i mjenjač izvedeni su u obliku poluge na izvlačenje praktično ispod instrumentalne ploče (revolverski šaltung ili širajzl bili su neki od nadimaka) pa je sada u podnici između sjedišta ostao ravan pod. Izraz maintenance free u auto industriji se našao upravo zahvaljujući Renaultu 4 i njegovim tehničkim rješenjima nezavisnog ovjesa s torzijskim oprugama te motora s ekspanzijskom posudom i zatvorenim krugom cirkulacije što je sprečavalo gubitak rashladne tekućine. Mazalice su izbačene iz uporabe pa je sada servisni interval udvostručen u odnosu na prethodnike. Pri njegovoj konačnoj pojavi 1961. konzervativna javnost prozvala ga je provokacijom na kotačima, asocirajući na neuglednu kutijastu karoseriju ravnih ploha. No, u njezinih 3656 mm dužine i 1550 mm visine bez problema se smjestilo i do petero odraslih uz par komada prtljage.
Ubrzo je četvorka postala praktično radni stroj u rukama spretnog zanatlije. Koristila ga je policija, aerodromske službe, poštari. Za njim su uzdisale kućanice, tražili su ga studenti, profesori, seljaci… Svi su željeli jednakom strašću taj maksimum udobnosti uz minimalnu opremu! Tijekom godina na tržištu Renault 4 proživljavao je uglavnom minorna optička i tehnička unapređenja. Tek pokoja nova boja, prigodna limitirana edicija, minimalno povećanje snage ili dodatak kojeg luksuznijeg elementa u popis opreme, bilo je uglavnom sve što su kupci u tih tri desetljeća dobili.
Na istom podvozju uz pomoć vijaka učvršćivale su se sredinom šezdesetih karoserije Sinpar 4×4, pick up, 1969. slijedi i atraktivni otvoreni Plein Air te godinu kasnije i Rodeo s stakloplastičnom karoserijom za lovce i avanturiste. Unatoč svojem minimalizmu i neuglednosti ovaj automobil postao je stilom života!
Bez obzira na motornu potkapacitiranost četvorka je uspješno participirala i u sportskim natjecanjima. Već 1962. slijedi debi na Monte Carlu i uspješni dolazak do cilja. Iste godine na East African Safariju nakon torture od 12.000 km neprekidne vožnje vozači Consten/Le Guézec osvajaju peto mjesto u klasi. Braća Bernhard i Claude Marreau u svom Sinpar 4×4 sa pogonom na sve kotače i 130 KS ispod poklopca motora uspješno apsolviraju i Pariz-Dakar osvojivši 1979. treće mjesto odmah iza Range Rovera V8.
Jednostavnost i pouzdanost tehnike bio je idealan izbor i za cijeli niz globetrottera koji su njime krstarili Zemljom uzduž i poprijeko. Veteran je posljednji sportski izazov imao na svjetskoj reli utrci u Grčkoj 2000., a ekipa je do cilja s četvorkom trebala dvostruko više od pobjednika Colina McRaea! Četvorka se osim u Francuskoj proizvodila još u čak 28 zemalja širom svijeta, a među kojima je i Slovenija gdje je katrca u 19 godina produkcije izrađena u 575.824 primjerka. Revolucionarni Francuz opstao je u gotovo nepromijenjenom obliku na tržištu do 1992. sa ukupno 8.135.424 producirana primjerka. Vive la Revolution!