Četiri stoljeća i godinu dana nakon što je Mayflower krenuo iz Plymoutha u Engleskoj na povijesno putovanje u Ameriku, drugo plovilo s istim imenom krenulo je na istu plovidbu.
Međutim, ovaj je Mayflower elegantan, moderan robotski brod koji ne prevozi ljudsku posadu niti putnike. Brodom upravlja sofisticirana tehnologija umjetne inteligencije dok je cilj projekta usmjeren na novo i revolucionarno istraživanje mora.
IBM, koji je brod izgradio s neprofitnom organizacijom za istraživanje mora ProMare, potvrdio je da je autonomni brod Mayflower započeo putovanje rano ujutro u utorak. Ponavljajući put svog imenjaka iz 1620. godine, Mayflower će pristati u Provincetown na Cape Codu prije nego što krene prema Plymouthu u Massachusettsu. Ako uspije, to bi bilo najveće autonomno plovilo koje je prešlo Atlantik. Putovanje novog Mayflowera prvotno je bilo zakazano za prošlu godinu, kao dio obilježavanja 400. godišnjice prvobitnog brodskog putovanja koje je prevozilo naseljenike u Novu Englesku.
Cilj projekta Mayflower je otvoriti novo doba za automatizirane istraživačke brodove. Njegovi se dizajneri nadaju da će to biti prvo putovanje u novoj generaciji visokotehnoloških plovila koja mogu istraživati oceanske regije koje opasne za ljude.
Ovaj trimaran od 15 metara, pogonjen hibridnim elektromotorom na solarni pogon, opremljen je kamerama s umjetnom inteligencijom i desecima ugrađenih senzora koji će prikupljati podatke o zakiseljavanju oceana, mikroplastici i očuvanju morskih sisavaca. Njegovo je kretanje odgodila pandemija koronavirusa, a odnedavno i loše vrijeme tijekom svibnja, rekao je glasnogovornik IBM-a Jonathan Batty.
Ipak, Batty je rekao da je to kašnjenje omogućilo ugradnju jedinstvene značajke na brod: električnog jezika koji može pružiti trenutnu analizu oceanske kemije, nazvane Hypertaste.
Najmodernijem brodu od 1,3 milijuna dolara moglo bi trebati i do tri tjedna da pređe sjeverni Atlantik, ako se ostvare prognoze za lijepo vrijeme.