Prespora vožnja: Izvor frustracija, opasnih pretjecanja i drugih problema u prometu!

U istraživanju koje je Ipsos proveo u Norveškoj čak 69 posto vozača kaže da je doživjelo opasne situacije s vozačima koji voze ispod ograničenja brzine

Ljudi koji voze ispod ograničenja brzine na autocesti, također doprinose opasnim situacijama u prometu. Istraživanje koje je proveo norveški Gjensidige, pokazuje da je 69 posto doživjelo opasne situacije zbog takvih vozača.

Vozači koji prebrzo voze s razlogom su pod povećelom jer je takva vožnja opasna. Zbog nepoštivanja ograničenja brzine, ugrožavaju svoj i tuđi život – i budu kažnjeni. Ali nisu samo takvi vozači oni koji stvaraju opasne situacije u prometu jer spora vožnja, dosta ispod ograničene brzine, također može pridonijeti broju nesreća.

Takvi vozači riskiraju stvaranje redova, frustraciju i opasna pretjecanja. U novom istraživanju koje je Ipsos proveo za norveško osiguravajuće društvo  Gjensidige, čak 69 posto vozača kaže da je doživjelo opasne situacije s vozačima koji voze ispod ograničenja brzine.

Istodobno, gotovo isto toliko (66 posto) kaže da ih takvo ponašanje nerijetko nervira često ili povremeno, a to je udio koji je porastao za devet postotnih bodova od sličnog istraživanja 2020. godine. Mlađi vozači se nerviraju češće od onih malo starijih, a muškarci su doživjeli opasnije situacije i malo ih više živciraju u prometu od žena.

– Mnogi ljudi koji sa svojom sporom vožnjom stvaraju duge redove možda nisu svjesni rizika koji stvaraju i  tragedija koje u kratkom vremenu dogode, poput ozbiljne prometne nesreće, kaže voditelj komunikacija u Gjensidigeu Arne Voll.

U Hrvatskoj je i prespora vožnja pronašla svoja mjesto u Zakonu o sigurnosti prometa. Spora vožnja nije bezazlena, iza takvih vozača stvaraju se gužve, raste nervoza, ljudi kreću s neracionalnim pretjecanjima.

Dakle, u zakonu piše da je vozač dužan brzinu kretanja vozila prilagoditi osobinama i stanju ceste, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta te gustoći prometa tako da vozilo može pravodobno zaustaviti pred svakom zaprekom koju, u konkretnim uvjetima, može predvidjeti, odnosno da može pravodobno postupiti prema prometnom pravilu ili znaku. Vozač ne smije bez opravdanih razloga voziti tako sporo da bitno usporava prometni tok ili ugrožava druge sudionike u prometu. Kada se iza vozila koje se kreće brzinom koja je manja od najveće dopuštene brzine na cesti, ili dijelu ceste po kojoj se kreće, ili manja od brzine prometnog toka vozila u prometu na tom dijelu ceste, nakupi kolona vozila koja ga ne mogu sigurno preteći, vozilo se mora na prvom pogodnom mjestu isključiti iz prometa i propustiti kolonu vozila iza sebe. Kazna za nepoštavnje ovih odredbi je 500 kuna

Kada je brzina kretanja vozila iz prethodnog stavka manja od polovice najveće dozvoljene brzine na cesti ili dijelu ceste, vozač takvog vozila mora uključiti sve pokazivače smjera, osim kada koristi žuto rotacijsko svjetlo. Kazna za nepoštovanje ove odredbe je 300 kuna. Brzina kretanja vozila na cesti uz normalne prometne uvjete ne smije se ograničiti ispod 40 km na sat.