Ljeti ceste pucaju zbog velikih vrućina, zimi su klizave zbog leda, a kako to riješiti? Jedna i druga pojava su opasne i rezultiraju nerijetko teškim nesrećama, a rupe u kolniku treba i krpati. Nijemci misle da imaju rješenje te vjeruju da je pravi put ugraditi svojevrsni klima-uređaj u prometnicu. Dosad su ceste bile grijane u nekim sjevernoeuropskim državama, a sad će prvi put biti i hlađene.
Od prošlog tjedna na traju građevinski radovi na prometnici Köln-Istok objavio je Federalni institut za autoceste (BASt). Temperatura geotermalne vode koja će prolaziti instalacijama nije visoka, ali će pomoći pri hlađenju ljeti i zagrijavanju zimi. No, testira se i druga tehnologija.
Ukupno će se izgraditi pet ispitnih polja i jedno referentno polje na duljini od po 55 metara. Svih 5 testnih polja imaju različite tehničke implementacije kontrole temperature ceste. Dva će ispita polja biti grijana/hlađena pomoću vode, a na tri ispitna polja će se koristiti zračne komore u cesti za hlađenje/grijanje (zasad nije precizirano kako će taj sustav funkcionirati).
Učinak ‘klima-uređaja’ ispitivat će se tri godine s ugrađenim temperaturnim senzorima. Osim toga, termovizijske kamere nadzirat će površinske temperature asfalta. Izgradnja još traje do kraja lipnja. Zatim se pojedini sustavi spajaju na opskrbu energijom, a ispitno područje može se zagrijati ili ohladiti.
Nijemcima je ovakav sustav posebno zanimljiv na najkritičnijim dionicama, zavojima, izlascima iz tunela…