Zanimljivi projekt: Što sve treba napraviti da se dizleski motor pretvori u benzinski?!

Motor je upalio u prvom pokušaju i premda nije radio glatko pri niskim okretajima, ipak je krenuo bez problema

Dizelski i benzinski motori uvelike se razlikuju, odnosno među njima je teoliki tehnološki jaz da gorivo iz jednog motora ne može u drugi. U novom videu s ruskog YouTube kanala Garage 54 ruski inženjeri pokušavaju natjerati Toyotin dizelski motor da radi na običnom benzinu.

Ali to nije lak pothvat. Benzin i dizel različito sagorijevaju u motoru, što znači da Garaža 54 mora značajno promijeniti motor. Jedno je pitanje omjer kompresije unutar komore za izgaranje, koji je previsok u dizelskim motorima. Prvi posao započeo je rastavljanjem motora, čišćenjem dijelova i mjerenjem komore za sagorijevanje. Inženjeri su smanjili omjer kompresije stanjivanjem klipova i drugim izmjenama.

Međutim, omjer kompresije bio je samo jedna prepreka za pretvaranje ovog motora u pogon na benzin. Dizelski motori nemaju svjećice, koje benzin treba za sagorijevanje, pa su rupe za ubrizgavanje goriva modificirane tako da odgovaraju svjećicama, dok je zupčanik dizelske visokotlačne pumpe za gorivo prenamijenjen za rad razdjelnika potrebnog za svjećice.

Nakon što su izmjene dovršene i motor ponovno sastavljen, došlo je vrijeme za prvo uključivanje. Rusi su priključili akumulator, dodali gorivo i okrenuli kontakt. Motor je upalio u prvom pokušaju i premda nije radio glatko pri niskim okretajima, ipak je krenuo bez problema. Nakon puno napora i preinaka… Pogledajte!