Posebni Seati za OI u Barceloni: Toledo na struju i razigrana sportska Ibiza!

Seat Toledo dobio je električnu verziju kako bi pratio poznati olimpijski maraton

 

Španjolska marka Seat iskoristila je događaj kako bi predstavila električni Seat Toledo, varijantu za osvajače medalja i posebno izdanje Ibize. Budući da su Olimpijske igre u Tokiju 2020. na svom vrhuncu, sjetimo se onih održanih u Barceloni ’92., na kojima je Seat, kao službeni sponzor, predstavio tri posebne verzije svojih modela.

Među tri olimpijska Seata, vodeću ulogu imao je Toledo, s varijantom koja je dodijeljena španjolskim olimpijskim osvajačima medalja i drugom s nultom emisijom ispušnih plinova. Tu je bila i Ibiza, koja je dobila posebnu seriju utemeljenu na svojoj sportskoj verziji.

Seat Toledo dobio je električnu verziju kako bi pratio poznati olimpijski maraton. Bilo je potrebno da njegova autonomija pokrije 42 kilometra rute maratonaca, za što je opremljena s olovnim baterijama od 500 kilograma, koje su mu omogućile domet od 55 kilometara.

Također nije imao izvrsne performanse jer mu je snaga iznosila 20 KS. Time je mogao postići najveću brzinu od 100 km/h, a ubrzanje od 0 do 70 km/h trajalo je duže od vječnosti – 28 sekundi!

Tijekom Olimpijskih igara u Barceloni ’92., Seat je lansirao drugu verziju modela Toledo Podium koji je dodjeljen svakom od španjolskih osvajača medalja. Proizvedeno je 25 jedinica i postao je najluksuzniji Toledo tog vremena. Njegova karoserija istaknula se samo po tome što je ukrašena tamnoplavom bojom, ali unutrašnjost je bila tipična za vrhunsko vozilo: sjedala presvučena bež kožom, obruč upravljača i ručica mjenjača napravljeni od drveta, a u središnji naslon za ruku integriran je glomazni telefon.

Te 1992. Seat Ibiza izabran je za službeni automobil Igara i bio je dio flote vozila dostupnih u olimpijskom selu a imao je i posebnu seriju. Njegovu bijelu karoseriju krasili su brojni logotipi Barcelone na raznim dijelovima, a unutra su se kombinirale žuta i plava boja. Napravljen je na temelju SXI -a, najsportskije verzije Ibize u to vrijeme. Sa svojim 1,5 motorom, 100 KS te težinom manjom od tone ubrzavao je s prilično velikom lakoćom od 0 do 100 km/h za 10,8 sekundi i postizao najveću brzinu od 184 km/h.