Počelo je: Krenule su prve velike redukcije radnih mjesta zbog proizvodnje električnih automobila!

Honda i Ford su prvi počeli s otpuštanjem radnika, odnosno njihovim zbrinjavanjem

Tranzicija na električne automobile nosi i jednu neizbježnu nuspojavu – smanjenje broja zaposlenih u tvornicama. To vrijedi za proizvođače automobila, ali i dobavljače. Električni automobili imaju mnogo manje komponenti nego benzinci i dizelaši. Sada su počele i prve konkretne akcije. Prvo je Ford najavio ukidanje 1000 radnih mjesta u SAD-u. Honda je predložila prijevremenu mirovinu, a više od 2000 radnika prihvatilo je to u Japanu.

Razlika među njima je u tome što je Ford upravo otvorio svoj program. Nudit će šest mjeseci plaće i šest mjeseci zdravstvene zaštite za radnike koji prihvate opciju ostanka bez posla. U Hondinom slučaju, program je otvoren u travnju, a zatvoren u srpnju. Tih 2000 radnika predstavljalo bi 5% Hondinog osoblja s punim radnim vremenom u Japanu.

Osim što će primati mirovinu, radnici u dobi između 55 i 63 godine primat će plaće tri godine. Prema Nikkei Asia, prvi je put u deset godina Honda svojim radnicima u Japanu ponudila paket za prijevremenu mirovinu. Cilj je restrukturiranje radne snage za proizvodnju više električnih vozila.

Uskoro bi to trebali slijediti i drugi proizvođači automobila. Osim smanjenja radne snage, te ih tvrtke mogu premjestiti na druga radna mjesta kako bi umanjile utjecaj proizvodnje električnih automobila.