Grafen je materijal koji je dugo bio povezan s razvojem tehnologije baterija. No nitko nije očekivao da će već sada biti upotrijebljen i da će omogućiti punjenje vozila za pet minuta. Kineski GAC jedan je od mnogih proizvođača automobila koji su pokrenuli vlastitu marku električnih automobila – Aion, ali i zajedničko ulaganje s Toyotom u Kini. Već u siječnju najavili su skore planove za lansiranje ove tehnologije u serijski automobil i to već ove godine. To je naišlo na rašireni skepticizam u industriji, budući da se dugo radilo na razvoju grafenskih baterija te da njihovu praktičnu upotrebu nitko nije očekivao tako brzo.
Za grafen se kaže da je najtanji i najjači poznati materijal. Također, trebao bi provoditi električnu struju bolje od silicija. Ove značajke ga čine zanimljivim svakome tko radi s baterijskom tehnologijom. Prvi put je grafen izveden iz grafita 2004. godine, a znanstvenici koji su ga selekttirali dobili su Nobelovu nagradu za fiziku.
Do sada je veliki nedostatak bio to što je grafen izuzetno skup, ali je u srpnju je GAC grupa demonstrirala proizvodnu tehnologiju koju nazivaju 3DG (trodimenzionalni grafen), koja je koštala samo desetinu onoga što je nekad bila. GAC tvrdi da će s novom baterijom proizvoditi električne automobile s dosegom od 1000 kilometara i koji se mogu napuniti od prazne do 80 posto u samo osam minuta, dakle s brzinom punjenja koja se do sada nije zabilježena. Od 30 do 80 posto, vrijeme punjenja bi trebalo biti samo pet minuta.
Za takvu brzinu potrebne su i odgovarajuće punionice koje to mogu obraditi jer govorimo o snazi punjenja do 500 kW i više, ali kada se pojave i ako se ispostavi da su podaci proizvođača istiniti u praksi, moći ćete puniti električni automobil gotovo jednako brzo kao što danas punite benzin.
Automobil koji prvi dolazi s ovom tehnologijom bit će GAC Aion V, s oznakom C6 i u prodaju će ujesen. Tu je i jeftiniji C3, s umjerenijim, ali ipak impresivnim performansama punjenja: 0 do 80 posto u 16 minuta i 30 do 80 u deset minuta.