Novi europski trendovi: Radari protiv bučnih automobila i motocikala sve su rasprostranjeniji!

Oko 113 milijuna građana EU bilo je izloženo prometnoj buci od najmanje 55 decibela dulje vrijeme danju, navečer ili noću

Francuska i Španjolska upravo postavljaju takozvane radare buke s kamerama i mikrofonima od 360 stupnjeva koji će se dugoročno koristiti za kažnjavanje vozača, dok će se kamera s mjeračem buke testirati u Engleskoj, a u Danskoj kontrola brzine mora će se smanjiti zbog buku na cestama koja je štetna za zdravlje.

Svake godine buka izazove tisuće prijevremenih smrtnih slučajeva kao i kroničnih poremećaja sna za milijune građana EU. Zbog borbe protiv ilegalne prometne buke motocikala i automobila, brojne europske zemlje stoga usvajaju novu tehnologiju koja bilježi buku i registarske tablice.

U Francuskoj je prototip radara s bukom testiran prošle godine na zatvorenoj testnoj stazi u gradu Nantesu. Rezultati eksperimenta bili su toliko uvjerljivi da se osam gradova sada prijavilo za sudjelovanje u testiranju prototipa radara s bukom. Radari buke bilježe razinu decibela iz svog okruženja deset puta u sekundi. Na uređajima se nalazi kamera od 360 stupnjeva zajedno s četiri akustična mikrofona koji detektiraju buku i registarsku pločicu. Očekuje se da će se radari za buku u Francuskoj najranije koristiti za izricanje kazni do kraja 2022. ili 2023. godine, ovisno o tome kako će se odvijati projekt, koji je pokrenulo Ministarstvo okoliša.

U Španjolskoj, vlasti u španjolskoj regiji Katalonija, nedavno su objavile da će radari buke, koji su osim Francuske u prošlosti također bili testirani i u Švicarskoj, biti postavljeni uz jednu od primarnih autocesta u regiji, C-31.

U Engleskoj je pokušano slično rješenje i sada će se instalirati još kamera za zaštitu od buke, koje su već korištene za dijeljenje kazni. Počelo je s pilot projektom prošle godine gdje su kamere za buku postavljene u dvije ulice. Jedan od njih je Sloane Street u londonskoj četvrti Chelsea, poznata po brojnim Lamborghinijima, Ferrarijima i drugim skupim automobilima te je tamo u kratkom roku podijeljeno 2000 kazni.

U Danskoj je vlada najavila da će se na autocestama u blizini gradova postaviti kutije za mjerenje buke.

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, oko trećina stanovništva EU izložena je štetnoj buci iz prometa koja može poremetiti noćni san, povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti i imati brojne negativne psihološke učinke. Prema WHO-u, svaki peti Europljanin redovito je noću izložen razinama buke koja može značajno naštetiti zdravlju. Prema izvještaju Europske agencije za okoliš (EEA) Buka u Europi – 2020., cestovni promet primarni je izvor zagađenja bukom u Europi, a tijekom sljedećeg desetljeća očekuje se porast razine buke u urbanim i ruralnim područjima. Oko 113 milijuna građana EU bilo je izloženo prometnoj buci od najmanje 55 decibela dulje vrijeme danju, navečer ili noću. Na temelju podataka WHO-a, EEA procjenjuje da produljena izloženost buci uzrokuje 12.000 preuranjenih smrti godišnje i doprinosi 48.000 novih slučajeva bolesti srca (suženje arterija srca) u Europskoj uniji.