Popularni modeli: Usporedni test Dacije Sandero Stepway i Kije Stonic!

Dacia Sandero Stepway na tragu je da postane europski hit, a Kia Stonic ima odlično prolazno vrijeme u Hrvatskoj

Budimo iskreni, želje su jedno, a mogućnosti drugo. Koliko god sanjali o nekim vozilima, realnost nas svakodnevno vraća u okvire budžeta. Jedno od ključnih pitanja je: kupiti za pristojan novac rabljeni automobil više klase ili novi automobil u nižoj klasi? Svi izbori su teški, a kad pogledamo dva mala diva koja smo odlučili usporediti, breme briga još će se uvećati. Donedavno je Dacia bila simbol za jeftino i – jeftino! Dalje od toga mnogi od nas nisu gledali, a nije se trebalo ni naprezati očnim mišićima. Povoljan automobil s osnovnom opremom i solidnom pouzdanošću mnogima je bila tolika lavina argumenata da su pohrlili u salon i uplatili si jedan od njih. Potom je došla ova posljednja generacija Dacije Duster, koja je nas profesionalne kritičare izula iz cipela kao Rebića osjećaj nelagode u 37. minuti utakmice sa Španjolcima. To je SUV koji se, osim cijenom, hvali i svim ostalim vrlinama klase, osim mekanom plastikom unutrašnjosti. Nova Dacia Sandero Stepway, koja je pred vama, gazi tom istom stazom, a ne više trnovitim putom prethodnika. Vizualno opčinjava, a interijer je sve dalje od dojma prostora diskonta u kojem je nehajno razbacana roba. Premda, mora se reći, nije to ni na razini Mercedesa, da ne glorificiramo previše ovaj automobil. 

Kia je, s druge strane, srednjostrujaška marka s pristojnim cijenama, ali drugačijom tržišnom nišom od Dacije. Što ne znači da se ponekad ne preklapaju, a njihova točka konflikta su Sandero Stepway i Stonic, u osnovi blago izmijenjena i povišena verzija maloga Rija. Točno sondiranje interesa publike i određivanje korektne cijene pogurali su Stonic visoko na listu interesa hrvatskih privatnih kupaca. Uspjeh je zaslužen jer Kijin crossover može služiti prosječnoj obitelji jednako kao i klasu veći automobil. Možda je Stonic najbolje usporediti s prvom generacijom Suzukija SX4, koju su hrvatski kupci prepoznali kao idealno rješenje za sve njihove transportne probleme, uz iznimku da na Kiji nije dostupan pogon na sve kotače. 

Dacia Sander Stepway ima raskošno prostranu kabinu, a Stonic malo zaostaje s volumenom korisnog prostora na stražnjoj klupi (pogotovo za koljena). To nadoknađuje nešto raskošnijim prtljažnikom od konkurenta. Kad sve zbrojite i oduzmete, jedan i drugi automobil ugostit će četveročlanu obitelj te ih prevesti i na duže pruge, a uz neku krovnu kutiju i na dulji odmor. 

Uređenje interijera jedan je od Dacijinih iskoraka, a tu je čak i mekana obloga na središnjoj konzoli, nešto što biste u rumunjskim automobilima (s jasnim Renaultovim vodstvom i ciljevima) vidjeli jedno ako biste u kabini zaboravili spužvu. Multimedija je jednostavna, ali i lako čitljiva. Sve je isto i u slučaju Stonica, ali djeluje možda malo luksuznije ili je to tek dojam nepristranog promatrača. Kod Kije je ekran infotainmenta također početna opcija, ali su sve funkcije odmah dostupne i njihov izbor vam neće oduzimati previše dragocjenog vremena tijekom vožnje.

Iskreno, jedina uspomena na prethodnu generaciju Sandera Stepway u ovom novom vozilu je povećana buka iznad 100 km/h. Automobil koji je nastao na podvozju novog Renault Clija je u vožnji – izvrstan! Ako pod time računamo odličan balans, udobnost i rad ovjesa oslobođen lupanja. U vožnji je Sandero Stepway nemoguće razlikovati od mnogo skupljih automobila, a to je doista velik doseg. Ne zbog toga što razvojni inženjeri Dacije ne bi znali fino ugoditi automobil, nego zbog činjenice da su im u Renaultu dopustili da odu tako daleko.

Kia Stonic nešto je tvrđa, ali ne do razine neudobnosti zbog koje biste potiho, sebi u bradu, opsovali nakon nekoliko sati vožnje. Povišena karoserija pomaže joj u lakšem manevriranju gradskim ulica koje prečesto podsjećaju na površinu nemirna mora. Na otvorenoj cesti Kia je nešto tiša, a drugih razlika baš i nema. Dacia je dobila kvalitetniji servo upravljača pa sad više nema onog čudnog osjećaja (s prethodne generacije) manjka veze između vozačevih ruku i okretanja kotača. 

Ispod poklopca motora dva su trocilindraša, što je danas standard u klasi. Kijin ima 100 KS, a Dacijin 91 KS. Razlika se, iskreno, osjeti u energetskom naboju. Stonic ubrza odlučnošću sredovječnog muškarca koji je otkrio trčanje prije mjesec dana, a Dacija prati s malim zaostatkom. Momenta je dovoljno pa nijedan automobil od vas neće tražiti pretjerani rad s mjenjačem na otvorenoj i ravnoj cesti. Usponi su drugi par rukava, ali i sami znate da 91 KS nije 191 KS. Dakle, treća ili druga brzina pa juriš!!!

Dacijina potrošnja je oko 6,5 litara, a Kijina decilitar, dva viša. Sandero Stepway skriva svoj najvažniji adut na istoj razini u cjeniku. Za isti novac možete dobiti energičniji motor sa 100 KS i tvornički ugrađenim plinom. Isprobali smo ga sa Sanderom (objavili smo test u prethodnom broju) i tu opciju ćemo vam uvijek preporučiti. 

Izbor je težak čak i kad se zna da je Dacia jeftinija. Kia ima mnoge kvalitete, baš kao i Sandero Stepway. Uz rumunjski automobil ide skroman EuroNCAP rezultat, ali on je uvjetovan skromnom razinom sustava aktivne sigurnosti (automatsko kočenje ne prepoznaje pješake i bicikliste, nema sustava za zadržavanje vozila u prometnom traku), a ne strukturalnim manjkavostima. Sandero Stepway na tragu je da postane europski hit, a Stonic ima odličan status u Hrvatskoj. S razlogom…

 

Dacia Sandero Stepway 1,0 TCE Comfort

Tehničke karakteristike 

MOTOR turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 999 ccm, snaga 67 kW/91 KS pri 4600 o/min, okretni moment 160 Nm pri 2100 o/min

DIMENZIJE dxšxv 409,9×184,8×158,7 cm, međuosovinski razmak 260,4 cm, prtljažnik 328 l, spremnik goriva 40 l, masa 1152 kg

OVJES sprijeda McPherson, torzijska osovina

PERFORMANSE najveća brzina 172 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 12,0 s

POTROŠNJA 4,4/5,0/6,0 l/100 km

EMISIJA CO2 113 g/km

Euro NCAP ++

+ Udobnost, prostor straga, cijena

Snažniji motor s plinom je bolja opcija, buka

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, navigacija, start/stop, LED dnevna svjetla, tempomat, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu

Dodatna oprema: metalik boja (3500 kuna), sustav za pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, kamera za vožnju unatrag, sustav za nadzor mrtvog kuta (2900 kuna)

Cijena: 116.800 kuna

 

Kia Stonic 1,0 T-GDI LX Urban

Tehničke karakteristike 

MOTOR turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 998 ccm, snaga 73,5 kW/100 KS od 4500 do 6000 o/min, okretni moment 172 Nm od 1500 do 4000 o/min

DIMENZIJE dxšxv 414x176x148,5 cm, međuosovinski razmak 258 cm, prtljažnik 352 l, spremnik goriva 45 l, masa 1195 kg

OVJES sprijeda McPherson, torzijska osovina

PERFORMANSE najveća brzina 183 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,7 s

POTROŠNJA 4,2/4,9/5,9 l/100 km

EMISIJA CO2 111 g/km

Euro NCAP ++++

+ Snaga motora, vozne osobine, prtljažnik

Prostor straga, nešto tvrđi ovjes

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, start/stop, LED dnevna svjetla, tempomat, aluminijski naplatci

Dodatna oprema: –

Cijena: 127.999 kuna