Što pokazuje test tri nova automobila: Namještanje kilometraže na njima nije nikakav problem!

S namještanjem i skidanjem broja kilometara plaća viša cijena za rabljeni automobil, ali takve manipulacije opasno utječu na sigurnost automobila i servisne troškove

Premda se i Europska unija očitovala po pitanju namještanja kilometraže na rabljenim vozilima, promjena nema, odnosno na novim automobilima nije nikakav problem poigrati se s kilometrima. Pokazuje to i istraživanje Njemačkog autokluba (ADAC). U tu su svrhu nasumično izabrana tri automobila: Ford Kuga iz 2019., Opel Grandland X iz 2020. i Peugeot 208 iz 2019.

Rezultati su pokazali da se kilometraža može krivotvoriti već nakon nekoliko minuta, pristupom odgovarajućim uređajem. U dva od tri pregledana automobila bilo je dovoljno priključiti uređaj u ugrađenu dijagnostičku utičnicu. U slučaju Opela, uređaj je morao biti priključen na brzinomjer. Za više od 170 drugih modela od 2019. postoje i stavke u izborniku uređaja za namještanje, jer se ADAC registrirao na slobodno dostupnim stranicama proizvođača uređaja.

Tako se, prema ADAC -u, još uvijek ne primjenjuje trenutna uredba EU -a prema kojoj se kilometraža mora sustavno štititi u automobilu. Zakon je na snazi ​​za nove modele vozila od rujna 2017. godine, a za sva nova vozila od rujna 2018. godine.

Većina žrtava su privatni kupci polovnih automobila. Plaća se viša cijena za rabljeni automobil, ali takve manipulacije opasno utječu na sigurnost automobila i servisne troškove. Ako se, na primjer, zupčasti remen pokvari jer se ste zbog namještanja kilometara propustili servis, to može dovesti do oštećenja motora koje košta nekoliko tisuća eura.

Prema ADAC -u, većina radionica i stručnjaka za motorna vozila ne mogu otkriti profesionalno izvedenu manipulaciju brojačem kilometara. Pretpostavlja se da je svaki treći automobil u Njemačkoj s namještenom kilometražom.