Interesantno je da u povijesti auto industrije postoje modeli koji su postali tijekom desetljeća prepoznatljiviji i od same marke koja ih proizvodi. Spomenimo upravo situaciju sa terencima gdje imamo primjerice Jeep, pa onda Land Rover i na kraju Land Cruiser. Potonji je i danas najstariji živući model Toyote koji je produkcijom premašio brojku od 10 milijuna u tih 70 godina prisutnosti na tržištu.
Land Cruiser je poput i Jeepa dijete ratova. Inicijalni moment u nastanku japanskog terenca bio je 1950. započeti trogodišnji korejski rat. S obzirom da je Japan još uvijek bio pod američkom “okupacijom” poslužio im je kao baza za djelovanja u korejskom ratu. Amerikanci su veliki dio potreba za ratnim materijalom zadovoljavali upravo u Japanu, a jedna od potreba američke ratne mašinerije bila su i 4×4 vozila svih namjena. Iste potrebe imale su i domaće jedinice pričuvne policije, preteče današnje japanske vojske koje su za svoje potrebe raspisale natječaj.
Izazov je prihvatio Mitsubishi koji je u biti preuzeo licencu za proizvodnju Jeepa MB sa svojim CJ3B te Nissan čiji će 4W60 u budućnost evoluirati u model Patrol. Kao odgovor na te potrebe Toyota je u kolovozu 1950. započela s izradom prototipa koji je u siječnju 1951. ugledao svjetlo dana. S obzirom na činjenicu da je legendarni Jeep bio simbolom 4×4 vozila i da ih je u Japanu ostao popriličan broj zahvaljujući upravo Amerikancima, Toyota je prototip nazvala Toyota Jeep BJ (B tip motora i J za Jeep). Slovo J će od tada u Toyotinoj nomenklaturi biti trajno zadržano za označavanje terenskih vozila, dok će se kasnije slovo B koristiti za verzije sa dizelskim motorom, a F za verzije pokretane benzinskim motorima. Spartanski prototip u stilu Willys Jeepa nastao je u svega pet mjeseci. Imao je čeličnu karoseriju bez vrata i svijetla učvršćena na prednje blatobrane, a sve je montirano na jednotonsku kamionsku šasiju iz programa Toyote na koju je ugrađen šestcilindarski benzinski B motor obujma 3386 ccm. Upravo je motor bio i razlogom zašto je BJ bio superiorniji od originalnog Jeepa. Amerikanci su na kraju ipak uzeli Mitsubishi zbog kompatibilnosti s američkim vozilima. No, to je Toyotine inženjere zapravo dodatno motiviralo da nastave samostalni razvoj u interesu same Toyote.
U srpnju 1951. Ichiro Taira, testni vozač Toyote, izveo je prvi podvig s drugim unaprijeđenim prototipom BJ-a. Samuraj Magaki Heikuro 1634. uspeo se uz 86 stepenica (uspon pod kutem od 40 stupnjeva) na planinu Mount Atago konjem. Taira je to pokušao izvesti sa BJ-em, ali je smještaj kardanskog vratila na automobilu to onemogućio. Taira je tada našao novi izazov – stepenice na planinu Fudo u blizini grada Okazaki. U cik-cak vožnji ovaj puta izazov BJ uspješno apsolvira. Hanji Umehara, tadašnji šef Toyote odlučio je posebnim izazovom Amerikancima dokazati da je učenik nadmašio učitelja!
Američki Jeep popeo se svojedobno do pete postaje na planinu Fuji. Umehara je odlučio: „BJ je dobar kao Jeep, a da je čak i bolji pokazati ćemo usponom na postaju više!“ Ekipa je sa BJ-em do pete postaje došla za tri sata, a za još šest sati došli su do cilja dosegnuvši šestu postaju na 2500 m nadmorske visine (do danas im je najviša dosegnuta visinska točka na 3500 m)! Ove uspjehe nacionalna vojska nije mogla ignorirati. U kolovozu 1951. Toyota BJ ipak je izabran za njihovo službeno vozilo, a BJ time stekao predispozicije da postane uskoro dijelom proizvodnog programa Toyote. Javnost je novu Toyotu upoznala iste te 1951. godine na posebnom eventu gdje je tvrtka izložila 26 vozila koje je u samo tri dana razgledalo oko 200.000 ljudi. BJ je bio robustan terenac težak 1875 kg i čiji je šestcilindarski motor davao 82 KS uz okretni moment od 212 Nm.
U spartanskom kokpitu vozač je imao na raspolaganju samo osnovne informacije o brzini, količini goriva, pritisku ulja, temperaturi vode i naponu instalacije. U svemu je BJ bio ipak superiorniji od Willys Jeepa, a proizvodnja se odvijala na tri lokacije. S obzirom da nisu mogli ignorirati tužbu Willys Overlanda, Toyota je 24. lipnja 1954. službeno počela koristiti ime Land Cruiser BJ. Bilo je to salomonsko rješenje direktora Hanji Umehare pri čemu je sada sličnost s imenom Land Rover bila namjerna i prepoznatljiva. Toyota je tako sada imala otvorena vrata u svijet upravo sa Land Cruiserom. Izvoz je krenuo najprije u Pakistan, a godinu kasnije u Saudijsku Arabiju. Land Cruiser je u biti bio model koji je Toyotu etablirao na svjetskom tržištu i omogućio povjerenje programu osobnih vozila koji je 1955. započeo modelom Crown. Proizvodnja Land Cruisera kreće 1959. godine u Brazilu što je i prvi iskorak uopće Toyote van Japana, da bi se danas Land Cruiser proizvodio u 11 tvornica u 9 država širom svijeta. Najdugovječniji Land Cruiser svih vremena je J4 (1960-1986.) sa preko 1,5 milijuna prodanih primjeraka u četiri međuosovinska razmaka. Tek 1984. uvedene su spiralne opruge čime su napravljene predispozicije da se Land Cruiser prekvalificira i u vozilo za rekreaciju s luksuznom opremom interijera.
Premda Australci čine 0,33 posto svjetske populacije, kod njih je završilo čak 10 posto uopće proizvedenih Land Cruisera. Land Cruiser je u sedam desetljeća doživio 10 generacija u 37 različitih modelskih izvedbi u koje je ugrađeno više od 31 benzinskog i dizelskog motora. Prodaje se na preko 190 tržišta širom svijeta i svaka nova generacija kombinacija je novih karakteristika na višem nivou od prethodnika. Danas se Land Cruiser smatra jednim od najpouzdanijih vozila na svijetu. Koristi se u različitim okruženjima u kojima obična vozila posustaju i kvare se. Pustinjski tereni, ceste ispunjene blatom, stjenovita područja, zapravo jedva da postoji mjesto gdje se Land Cruiser ne osjeća kao kod kuće…