Kinezi u velikoj prednosti: Europski proizvođači električnih automobila ne mogu konkurirati cijenom!

Sve više raste strah od kineskih automobila koji bi i u Europi mogli zauzeti značajan tržišni udjel i napasti europske konkurente

Kineski proizvođači električnih automobila u ovome trenutku ima veliku prednost pred europskim i američkim, objašnjava tvrtka za analizu tržišta JATO. Zasad je to veliki problem za europske marke koje nastupaju na kineskom tržištu, ali zaostatak bi se mogao pokazati iznimno skupim na europskom tržištu.

Porschei ili Mercedesi imaju svoju publiku i uvijek će je imati, ali u segmentu vozila za masovnu publiku Kinezi su u prednosti – njihovim električnim automobilima toliko je pala cijena da je kineska vlada smanjila  subvencije na njihovu kupnju. Čak se i Volkswagenov SUV ID.4 susreo s ozbiljnim problemima u Kini gdje mu prodajne brojke nisu idealne.

Prosječna cijena električnog automobila u Europi od 2011. porasla je za gotovo 10.000 eura na oko 42.600 eura – što je povećanje od 28 posto. U SAD -u je cijena čak porasla za 38 posto na 36.200 eura u posljednjih deset godina. U Kini su se cijene gotovo prepolovile, s 41.800 eura u 2011. na 22.100 eura. Dok su se Kinezi u proteklom desetljeću usredotočili na jeftine aute, europski i američki proizvođači su ulagali u sve bolja, i skuplja visokotehnološka električna vozila. U Kini možete kupiti električni automobil već za 3700 eura, dok se u Europi cijene kreću tek od 15.740 eura. U SAD-u prvo vozilo starta na  24.800 eura.

Sve više raste strah od kineskih automobila koji bi i u Europi mogli zauzeti značajan tržišni udjel i napasti europske konkurente. Trenutno su u Europi MG i Aiways, ali tek se očekuje invazija kineskih proizvođača kao što su Wey, Ora ili Nio.