Veliki njemački proizvođači automobila, kao što su Volkswagen, BMW i Mercedes, matični Daimler, ne očekuju da će nestašica čipova koja muči automobilsku industriju uskoro nestati. Šef Mercedes-Benza Ola Källenius smatra da bi se problemi mogli nastaviti sve do 2023. godine.
Volkswagen dijeli to mišljenje, a BMW također upozorava da bi se problemi s poluvodičima mogli nastaviti. Poluvodiči se koriste za kontrolu svih vrsta elektronike koje suvremeni automobili trebaju za funkcioniranje. Automobili sve više postaju računala koja se oslanjaju na čipove ne samo za upravljanje motorom, već i za infotainment tehnologiju. Međutim, poluvodiči su zbog korona krize postali rijetka roba na međunarodnom tržištu.
Mercedes je u ovom kvartalu pogođen zatvaranjem tvornica u Maleziji. Posljednjih godina zemlja je izrasla u važno središte za testiranje i pakiranje čipova, koje je Mercedes koristio. Čipovske tvrtke poput Infineon Technologies, NXP Semiconductors i STMicroelectronics također su među najvažnijim dobavljačima s tvornicama u toj zemlji.
Nedostatak čipova problem je od trećeg tromjesečja 2020. Na početku pandemije korone, proizvodnja automobila naglo je smanjena, a time i potražnja za poluvodičima. Kad se tržište u trećem tromjesečju ponovno podiglo, brzo se pojavio veliki deficit koji još nije riješen.
Zbog svega toga pala je proizvodnja automobila, a i mnogi automobili isporučuju se bez ključnih funkcija, koje će biti ugrađene naknadno, kada u ta vozila budu ugrađeni čipovi.