Revolucionarni napredak kapaciteta baterije mogao bi omogućiti električnim vozilima da prijeđu gotovo 900 km s jednim punjenjem, a skromni sastojak koji je omogućio taj napredak? Vjerovali ili ne – je žlica šećera. Jednostavno, dodavanjem tajne tvari, tim istraživača sa Sveučilišta Monash iz Australije stvorio je lakšeg i održivijeg suparnika koji traje dulje od litij-ionskih baterija, navodi se u priopćenju za javnost sveučilišta.
Danas naša električna vozila i mobiteli uglavnom koriste litij-ionske baterije izrađene od otrovnih i egzotičnih materijala poput kobalta, nikla i mangana, kojih u svijetu ima sve manje. S druge strane, litij-sumporne baterije koriste jeftinije i pristupačnije materijale, pritom zadržavajući dva do pet puta više energije po kilogramu od litij-ionskih. Međutim, one se brzo razgrađuju dok se pune zbog pozitivne sumporne elektrode koja pati od značajnog širenja i kontrakcije koja ju slabi.
Nova studija otkriva potencijalno rješenje ovog problema. Tim Sveučilišta Monash otkrio je način izrade litij-sumpornih baterija koje se mogu puniti 1000 puta, prema istraživanju objavljenom u časopisu Nature Communications, te ističu da su izrade takvih baterija znatno jeftinije od litij-ionskih ekvivalenata.
Monashov tim je prošle godine pokazao da može otvoriti strukturu sumporne elektrode kako bi se omogućilo širenje i učinilo ju pristupačnijom litiju. U svojim posljednjim istraživanjima uspjeli su stabilizirati sumpor i spriječiti njegovo pomicanje i prekrivanje litijeve elektrode s uključivanjem šećera u arhitekturu elektrode nalik na mrežu.
Znanstvenici su izgradili prototipove testnih stanica koji su pokazali životni vijek naboja i pražnjenja od najmanje 1000 ciklusa uz zadržavanje značajno većeg kapaciteta od ekvivalentnih litij-ionskih baterija. Znanstvenici vjeruju da mogu izgraditi prototip baterije koja može pohraniti dva do tri puta više energije od litij-ionske baterije iste veličine, te da bi te baterije bile jeftinije za proizvodnju od litij-ionskih baterija jer koriste jeftini i lako nabavljiv sumpor.
Procjena je da bi za deset godina ove baterije mogle krenuti u proizvodnju.